Aby naše stránky fungovaly, jak mají, potřebujeme váš souhlas se zpracováním malých anonymizovaných souborů – tzv. cookies. Dbáme přitom na vaše soukromí, a tak je používáme pouze pro správné fungování webu, statistické účely a měření úspěšnosti reklamních obsahů, abychom mohli zachovat standard služeb, na který jste zvyklí. Projděte si Prohlášení o ochraně osobních údajů.
Ačkoli se cookies ukládají ve vašem internetovém prohlížeči a webová stránka tak má informace o předchozí aktivitě, jsou tyto informace anonymní, neobsahují citlivé údaje a není možné na jejím základě identifikovat konkrétní osobu. Výhodou, že o vás už webová stránka něco ví, je to, že může ušetřit čas a pomoci se zobrazováním pouze relevantního obsahu, zachováním vašeho nastavení, uložením souhlasů, a prozradí nám, jaké informace vám můžeme zobrazovat a jaké ne, a tak se může náš web neustále zlepšovat. Více informací
Tyto cookies nelze vypnout – potřebujeme je pro správné a bezpečné fungování webových stránek s řádným zobrazováním funkčních prvků, například včetně přihlašovacích formulářů.
Díky těmto cookies máme k dispozici anonymizovanou statistiku o tom, co se našim uživatelům na našich stránkách líbí, odkud přicházejí, na co klikají, jak dlouho u nás zůstávají. Tyto informace jsou pro nás skvělým ukazatelem, jak průběžně optimalizovat fungování našeho webu.
Díky těmto souborům můžeme měřit efektivitu reklamy, víme, zda na ni uživatelé klikají, jakou reklamu mohli vidět před návštěvou stránek, a tedy jak jsou naše kampaně úspěšné a užitečné.
V Ještě před Vánoci jsme pro vás připravili nové verze produktů POHODA, PAMICA, TAX a mobilních aplikací mPOHODA a mKasa. A navíc jsme pro vás přichystali ještě jednu novinku a věříme, že příjemnou – novou podobu časopisu Moje POHODA.
Přestože program POHODA obsahuje už v základu celou řadu užitečných funkcí, některé obory podnikání a používané postupy vyžadují specifická řešení. Proto vám nabízíme i nadstandardní řešení, které jsou připravené zákazníkům přímo na míru. Nově jsou navíc některé z nich zcela zdarma.
Ani jsme se nenadáli a je tu konec roku. Chceme vám poděkovat za důvěru, kterou vkládáte do našich produktů, a popřát vám radostné Vánoce, klid a pohodu, příjemná setkání a načerpání sil do nového roku.
Tentokrát si v článku z Porálu POHODA přečtete o novinkách ze světa daní a financí. Od roku 2019 se zvýší částka započitatelného příjmu u dohod o pracovní činnosti z 2 500 Kč na 3 000 Kč. Pokud projde novela zákona o sociálních službách, dojde v příštím roce i k navýšení příspěvku na péči pro osoby ve III. a IV. stupni závislosti.
Řešíte zdanění příjmů a související odvodové povinnosti spojené s dohodami o provedení práce či s výkonem tzv. zaměstnání malého rozsahu? Následující článek z Portálu POHODA obsahuje tři modelové příklady z praxe, na nichž si toto téma vysvětlíme.
Už vás nebaví být zaměstnaní a chtěli byste rozjet vlastní podnik? Nevíte, jak na to? V dnešním článku se podíváme, co je všechno potřeba zařídit, abyste mohli začít podnikat. Jaké jsou druhy živností a co je nutné udělat, abyste mohli podnikat v zemědělství?
Někdy se i mistr tesař utne a nastane situace, kdy nám správce daně za své chyby a průtahy musí vyplatit odškodné. Máme ale takový příjem zdanit, nebo bude osvobozený od daně? To už se dozvíte z článku na Portálu POHODA ze sekce Daň z příjmů.
Podle Českých účetních standardů se výnosy i náklady účtují zásadně do období, s nímž časově a věcně souvisejí. V dnešním článku se tak zaměříme na časové rozlišení v programu POHODA. Ukážeme si, jak postupovat například v situaci, kdy účtujeme na přelomu období a nemáme ještě uzavřený minulý rok.
Stejně jako loni budou i začátkem roku 2019 na jihlavské pobočce školicí prázdniny. Využijte proto volná místa listopadových a prosincových termínů školení. Další pro vás vypíšeme zase na březen 2019. Své místo na školení si můžete jednoduše rezervovat přes náš objednávkový formulář.
V Zákaznickém centru je k dispozici nová verze ekonomického systému POHODA Říjen, rel. 12000. A co nového vám přináší? Určtiě vás bude zajímat nová funkce pro Nastavení logů či evidence přeplatků u přijatých a vydaných faktur. Popis všech novinek najdete v časopisu Moje POHODA.
Výpověď z pracovního poměru je jednostranné právní jednání směřující ke skončení pracovního poměru a může ji podat jak zaměstnanec, tak zaměstnavatel. V dnešním článku na Portálu POHODA se dozvíte, jaké podmínky musí splnit zaměstnanec, aby jeho výpověď, kterou dává zaměstnavateli, byla platná.
Nová verze programu PAMICA Říjen 2018, rel. 12000 vám přináší užitečné novinky. Například se můžete těšit na evidenci sick days či na novou agendu Žádost o daňový bonus, díky které budete mít přehled o vystavený žádostech a o stavu a způsobu jejich odeslání. Nová PAMICA je k dispozici v Zákaznickém centru.
Téměř každý se někdy setkal s tím, že se před nástupem do zaměstnání nebo v jeho průběhu musel podrobit lékařskému vyšetření. Požadavek zaměstnavatele na podstoupení prohlídky vychází ze zákoníku práce. Co všechno jsou pracovnělékařské služby? Jaké jsou podmínky při jejich poskytování?
V Zákaznickém centru je k dispozici nová verze zákonů a právních předpisů WINLEX. Co vám tentokrát přináší? Například novelu zákona o daních z příjmů, zákoníku práce či zákona o střetu zájmů. Kompletní seznam předpisů už najdete přímo na stránce s novinkami ve verzi.
Začínáte s programem PAMICA? S osvojením základních dovedností v programu vám pomůže nový e-learningový kurz PAMICA – základní dovednosti. Má celkem 8 dílů, každý týden postupně zveřejníme nový.
Nejen bitcoin, ale také ethereum, ripple, monero nebo litecoin. To všechno jsou kryptoměny. Kdy vznikly a na jakém principu fungují? Kolik obchodovatelných digitálních měn vlastně existuje? To vše se dočtete v dnešním článku na Portálu POHODA.
Fyzické osoby samostatně výdělečně činné mohou v daňovém přiznání využít paušálních výdajů. V letošním roce ale došlo ke snížení stropu těchto výdajů, a to na polovinu. Jaká další rizika se pojí s jejich uplatněním, se dozvíte v článku na Portálu POHODA.
Z důvodu technické údržby webových stránek nebude od pátku 31. srpna 2018 od 16:00 do soboty 1. září 2018 do 8:00 přístupné Zákaznické centrum a e-shop. Naše produkty si tak prostřednictvím e-shopu můžete začít objednávat až po této hodině. Děkujeme za pochopení.
Podnikáte? Vztahuje se na vás povinnost zveřejňovat údaje o hospodaření? V tomto článku z Portálu POHODA se dozvíte, kdo je povinen tyto údaje zveřejňovat, kde se zveřejňují a jaké konkrétní údaje. Dočtete se i to, jaké vás čekají sankce, pokud tuto povinnost nesplníte.
Jak se připravit na GDPR? Nejdůležitější je analyzovat nakládání s osobními údaji ve vaší firmě a přijmout patřičná opatření. Se samotnou správou osobních údajů vám pomůže POHODA. Více se dozvíte z našeho PDF návodu.
Účtování na účtech 548 a 648 bývá spojeno s mnoha otázkami, z nichž alespoň některé dnes zodpovíme a současně vyvrátíme zažité mýty. K jakým chybám dochází při účtování a jaké jsou nejpoužívanější předkontace?
Kvůli institutu ručení se může stát, že daň z přidané hodnoty zaplatí místo dodavatele odběratel. Kdy se tedy podnikatel může stát ručitelem u DPH a co to pro něj znamená? Jak lze snížit rizika vyplývající z ručení a co na to aktuálně česká judikatura? To se dozvíte v článku na Portálu POHODA.
Od 2. 7. do 3. 9. se můžete na naše obchodní oddělení obrátit e-mailem nebo telefonicky každý den od 8:00 do 16:00 h. Zákaznická podpora vám bude k dispozici ve stejném rozsahu jako nyní (pondělí–čtvrtek od 8:00 do 17:00 h, pátek do 16:00 h).
Povinnost hradit zákonné pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání má každý zaměstnavatel s alespoň jedním zaměstnancem. Jak správně pojištění vypočítat v programu POHODA?
Novou verzi ekonomického systému POHODA Květen 2018, rel. 11900 si můžete stáhnout ze Zákaznického centra. A co je nového? Nedávno vstoupilo v platnost nařízení GDPR, a tak se můžete těšit na nové funkce týkající se správy osobních údajů. Popis novinek najdete v časopisu Moje POHODA.
Auto, které zaměstnanci použijí pro služební účely, může být firemní, půjčené či soukromé. Pro každé z nich platí trochu odlišné podmínky, které si představíme v tomto článku na Portálu POHODA. Víte třeba, kdo platí silniční daň u soukromého auta?
Ne vždy skončí pracovní poměr v dobrém a zaměstnavatel se dohodne se zaměstnancem na jeho ukončení. V tomto článku se blíže podíváme na situace, kdy zaměstnanec dostane výpověď za méně závažná porušení pracovních povinností.
Z důvodu technické údržby nebude v pátek 1. června 2018 od 16 do 20 hodin přístupný e-shop ani registrace produktů v Zákaznickém centru. Objednávat či registrovat produkty tak můžete opět až po této hodině. Děkujeme za pochopení.
V dnešním článku z Portálu POHODA vás podrobněji seznámíme s virtuální měnou bitcoin. Na jakém principu tato měna funguje? Jaké postavení má na finančních trzích? Toto vše a mnohé další se dozvíte, když budete číst dále.
Poté, co jsme se na Portálu POHODA seznámili s pohledem obchodního práva a účetních předpisů na mateřskou a dceřinou obchodní korporaci v článku Mateřská a dceřiná společnost – 1. díl, podíváme se na tuto problematiku také z pohledu daňových předpisů. Jaká kritéria musí například společnost splnit podle zákona o daních z příjmů, aby se mohla označit jako mateřská?
S pojmy mateřská a dceřiná společnost se dennodenně setkáváme jak v médiích, tak v běžných mluvených projevech. Vlastnické struktury společností se neustále propojují a výsledkem může být velkolepá holdingová struktura čítající několik desítek či stovek společností, ale také jen jedna společnost, která vlastní jinou. Pojďme si přiblížit tyto pojmy z pohledu obchodního práva a pohledu účetních předpisů.
V Zákaznickém centru si můžete stáhnout novou verzi programu WINLEX, stav k 1. 5. 2018, která oproti předešlé aktualizaci obsahuje více než 220 nových a novelizovaných předpisů. Najdete v ní například informace MF ČR a GFŘ ke zdanění příjmů z internetových platforem, což se týká mimo jiné i často diskutovaných služeb, jako je Uber či Airbnb. Výčet nově zařazených předpisů je dostupný na stránce s novinkami ve verzi.
Vyměnili jste ve své firmě stará dřevěná okna za plastová? Jedná se o technické zhodnocení majetku, nebo o opravu? Hranice mezi těmito dvěma pojmy může být někdy velmi tenká. Přitom má správné určení vliv nejen na výsledek hospodaření, ale i na základ daně z příjmů, jelikož v případě technického zhodnocení je vzniklý náklad, na rozdíl od opravy, uplatňován postupně prostřednictvím odpisů.
Zasíláte svým zákazníkům zpravodaje s informacemi o nových produktech? Máte souhlas s odběrem newsletteru zahrnutý v obchodních či všeobecných podmínkách a odsouhlasením těchto podmínek podmiňujete nákup? To už nebude od května možné. Jak by nově měl souhlas se zasíláním obchodních nabídek vypadat, se dozvíte v dnešním článku na Portálu POHODA.
V současné době náš život významně ovlivňují digitální a informační technologie včetně bankovní a finanční sféry. V dnešním článku na Portálu POHODA se podíváme na problematiku fintechových společností, tedy technologických společností, které používají pokročilý software pro poskytování finančních služeb. Co stojí za jejich zrodem a jak ovlivňují klasické bankovní instituce?
GDPR začne platit v květnu 2018 a programy STORMWARE se na něj samozřejmě pilně chystají. Pro uživatele budou plnit funkci nástroje, který zpracování osobních údajů umožní a co nejvíce usnadní. To, že je GDPR mezi podnikateli velice aktuální téma, potvrzuje i množství dotazů, které nám posíláte na e-mail gdpr@stormware.cz. Podívejte se na ty nejčastější otázky a odpovědi.
Zákon o daních z příjmů umožňuje poplatníkům optimalizovat své daňové povinnosti o tzv. nezdanitelné části základu daně. Jaké částky můžete uplatnit v daňovém přiznání nebo ročním zúčtování za zdaňovací období 2017? Jen připomínáme, že daňové přiznání je potřeba doručit příslušnému finančnímu úřadu nejdéle do 3. dubna.
Zatímco účetní odpisy mají vyjadřovat dobu skutečného používání majetku každé účetní jednotky, daňové odpisy jsou v zákoně o daních z příjmů stanoveny do několika odpisových skupin podle počtu let odpisování pro všechny poplatníky jednotně. Dnešní článek se zabývá odpisováním technického zhodnocení hmotného majetku, a to z obou pohledů – účetního i daňového.
Letošní rok přináší další změny v zákoně o daních z příjmů. S novelou se například snižují stropy paušálních výdajů OSVČ a pronajímatelů na polovinu. Porostou jen do příjmu 1 000 000 Kč a pak se už nemění. Dále se v článku na Portálu POHODA také dozvíte, po jaké době můžeme prodat podíl v s. r. o. a neplatit daň z příjmů či o kolik se zvyšuje daňové zvýhodnění na děti.
Rok se s rokem sešel a opět nastává čas ročního zúčtování daně. O jeho provedení musí zaměstnanec požádat zaměstnavatele nejpozději do 15. února po uplynutí zdaňovacího období. V dnešním článku se podíváme, jak provést roční zúčtování v programu POHODA, a na praktickém příkladu si ukážeme, jak se řeší konkrétní případ zaměstnance se třemi dětmi.
Mnohdy dostaneme od správce daně rozhodnutí, s nímž nesouhlasíme. Řešením této situace je podání odvolání – jak ale na to? Odvolání je potřeba podat u správce daně, jehož rozhodnutí tímto napadáme, a musíme to stihnout do 30 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Více se o postupu podání odvolání a případech, kdy se odvolat nejde, dočtete v dnešním článku na Portálu POHODA.
Plánujete pro svou firmu postavit novou halu či pořídit automobil, bez kterého se v podnikání neobejdete? Tuto investici budete moci promítnout do nákladů skrze odpisy, se kterými ale můžete začít, až když dlouhodobý majetek uvedete do užívání. To je podmíněno splněním technicko-ekonomických funkcí a právními aspekty. Více se dočtete v dnešním článku.
V Zákaznickém centru si můžete stáhnout novou verzi programu WINLEX, stav k 1. 1. 2018, která oproti předešlé aktualizaci obsahuje více než 500 nových a novelizovaných předpisů. V roce 2018 pak můžeme očekávat rozsáhlou legislativní aktivitu v souvislosti s činností nové vlády, veškeré změny se samozřejmě hned po schválení promítnou v systému WINLEX.
Archiv roku 2017 Archiv roku 2016 Archiv roku 2015 Archiv roku 2014 Archiv roku 2013 Archiv roku 2012 Archiv roku 2011 Archiv roku 2010
Program POHODA Startsi již stáhlo 512483 uživatelů
POHODA Start má po registraci časové omezení do 31. 12. 2017. Po uplynutí tohoto období bude možné nainstalovat novou verzi a pokračovat v bezplatném používání v dalším roce.
Jakmile dojde k překročení limitu volných záznamů nebo uplyne časové omezení, budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Pokud si později koupíte plnou verzi programu POHODA, budete do ní moct převést všechna data pořízená v programu POHODA Start a pokračovat s nimi dále bez omezení.
POHODA Start má bez registrace limit 200 volných záznamů v účetním deníku, resp. 100 záznamů v peněžním deníku a je možné ji používat 3 měsíce od první instalace na počítač (nebo do konce roku 2017, pokud je blíž než za 3 měsíce od první instalace). Pokud si přejete tyto počáteční limity zvýšit, zvolte si stažení s registrací na záložce A v tomto okně. Registraci je případně možné provést i později přímo z programu POHODA Start.
Po vyčerpání limitů budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Děkujeme Vám, že jste si vybrali program POHODA Start.
Na e-mail uvedený ve formuláři obdržíte registrační číslo.
Nainstalujte program POHODA Start do svého počítače. Při spouštění programu stiskněte tlačítko Registrace. V průvodci vyberte možnost Zadat registrační číslo programu POHODA Start a na další straně vyplňte zaslané registrační číslo.
Pokud stahování nezačne do 15 vteřin, klikněte na tlačítko Stáhnout
Zavolejte nám 567 112 611
Zákaznická podpora
Online konzultace
Kontaktujte naše pobočky