Aby naše stránky fungovaly, jak mají, potřebujeme váš souhlas se zpracováním malých anonymizovaných souborů – tzv. cookies. Dbáme přitom na vaše soukromí, a tak je používáme pouze pro správné fungování webu, statistické účely a měření úspěšnosti reklamních obsahů, abychom mohli zachovat standard služeb, na který jste zvyklí. Projděte si Prohlášení o ochraně osobních údajů.
Ačkoli se cookies ukládají ve vašem internetovém prohlížeči a webová stránka tak má informace o předchozí aktivitě, jsou tyto informace anonymní, neobsahují citlivé údaje a není možné na jejím základě identifikovat konkrétní osobu. Výhodou, že o vás už webová stránka něco ví, je to, že může ušetřit čas a pomoci se zobrazováním pouze relevantního obsahu, zachováním vašeho nastavení, uložením souhlasů, a prozradí nám, jaké informace vám můžeme zobrazovat a jaké ne, a tak se může náš web neustále zlepšovat. Více informací
Tyto cookies nelze vypnout – potřebujeme je pro správné a bezpečné fungování webových stránek s řádným zobrazováním funkčních prvků, například včetně přihlašovacích formulářů.
Díky těmto cookies máme k dispozici anonymizovanou statistiku o tom, co se našim uživatelům na našich stránkách líbí, odkud přicházejí, na co klikají, jak dlouho u nás zůstávají. Tyto informace jsou pro nás skvělým ukazatelem, jak průběžně optimalizovat fungování našeho webu.
Díky těmto souborům můžeme měřit efektivitu reklamy, víme, zda na ni uživatelé klikají, jakou reklamu mohli vidět před návštěvou stránek, a tedy jak jsou naše kampaně úspěšné a užitečné.
Ani jsme se nenadáli a je tu konec roku. Rádi bychom vám poděkovali za důvěru, kterou do nás i našich produktů vkládáte. Zároveň vám přejeme klidné a pohodové Vánoce a do nového roku hodně spokojenosti, úspěchů a rozzářených dní. Současně vám přinášíme informace o naší provozní době mezi svátky. Ta se změní jen nepatrně: 23., 28.–31. 12. bude naše zákaznická podpora odpovídat na vaše e-mailové a telefonické dotazy vždy od 8:00 do 16:00 hodin. Obchodní konzultanti tu pro vás budou 23., 28.–30. 12. od 8:00 do 16:00 hodin, na Silvestra pak do 12:00 hodin. Provozní dobu poboček najdete na stránce s kontakty.
Každý začínající podnikatel hned na počátku své činnosti řeší otázku, zda podnikatelský bankovní účet je povinnou a účelnou součástí podnikatelského „života“, či nikoliv. Bankovní účty na samém začátku podnikaní nemusí mít fyzická osoba a od 1. ledna 2021 v některých případech ani společnost s ručením omezeným. Jak je to však dále, v dalších dnech, měsících a rocích podnikání? Musí mít podnikatelé zvláštní bankovní účet, nebo jim stačí pouze běžný „občanský“? Pojďte se s námi podívat, jak tomu tedy je, v našem článku na Portálu POHODA.
Ještě před Vánoci jsme pro vás připravili nové verze našich mobilních aplikací mPOHODA a mKasa i produktů POHODA, PAMICA a TAX. Jsou plné legislativních novinek, a tak si už s předstihem můžete vše vyzkoušet. Programy POHODA a PAMICA například obsahují funkce pro nový výpočet dovolené. Do programu TAX jsme zase zapracovali možnost odesílání výkazů účetní závěrky do Sbírky listin veřejného rejstříku. Nejen o těchto novinkách se dočtete v novém čísle časopisu Moje POHODA, které si můžete prolistovat online a které vám, věříme, zpříjemní nadcházející sváteční dny.
Od 1. 1. 2021 budeme dovolenou vykazovat po hodinách místo současných dnů. Základní roční výměra dovolené bude i nadále pro zaměstnance v podnikatelské sféře stanovena na 4 týdny. Konkrétní výše nároku na dovolenou bude však evidována v hodinách a zjistí se součinem stanovené týdenní pracovní doby zaměstnance v hodinách a roční výměry dovolené v týdnech. Nový způsob zjednoduší přepočet nároku na dovolenou při změně týdenní pracovní doby v průběhu roku i zjištění nároku na dovolenou u nerovnoměrně rozvržené pracovní doby.
Víte, že pořizovací cena ekonomického software POHODA může být nižší než roční poplatek jiných ERP systémů? Neutrácejte za funkce, které doopravdy nepotřebujete, a sestavte si svůj ERP systém na míru. Jak reálně snížit náklady, vám rádi ukážeme na našem semináři. Běží online, vedou jej lektoři s mnohaletými zkušenostmi a vysíláme ho v termínu, na kterém se společně domluvíme – seminář je totiž individuální, pouze pro zaměstnance jedné firmy. Přechod na nový systém je teď ideální, a tak s registrací na seminář dlouho neotálejte.
Od 1. ledna 2021 dojde ke zvýšení minimálního pojistného na sociální, zdravotní i nemocenské pojištění OSVČ. Minimální záloha na sociální pojištění „u hlavní činnosti“ bude 2 588 Kč, na zdravotní potom 2 393 Kč. Zároveň dojde od roku 2021 také k navýšení limitu pro zaměstnání malého rozsahu, a to na 3 500 Kč. To znamená, že když zaměstnanci dosáhnou příjmu alespoň v této výši, budou pojištěni nemocensky a bude se za ně platit nemocenské (a tedy i důchodové) pojistné. Podrobnější informace naleznete na Portálu POHODA.
Stravenkový paušál by měl od 1. ledna 2021 představovat třetí způsob, jak poskytnout zaměstnanci daňově zvýhodněné stravování. Jedná se o alternativu k závodnímu stravování či stravenkám. Peněžitý příspěvek na stravování bude na straně zaměstnance osvobozen od daně z příjmů fyzických osob a nebude ani vstupovat do vyměřovacích základů pro odvod sociálního a zdravotního pojištění. Na straně zaměstnavatele bude tento peněžitý výdaj daňově uznatelný. Více se dozvíte na Portálu POHODA.
Opět jako na jaře přibývají téměř každým dnem nová legislativní opatření a nařízení. Pouze vybrané OSVČ mají nárok na různé podpory, jako ošetřovné a kompenzační bonus, či další mimořádné příspěvky (např. na nájemné). Stejné platí u prominutí záloh na daň z příjmů fyzických a právnických osob, zálohy na daň silniční i úrok z prodlení související s pozdní úhradou DPH; nicméně k prominutí samotných daní nedochází. Informace neustále aktualizujeme, sledujte proto Portál POHODA a budete v obraze.
Vzhledem k nařízení vlády máme až do odvolání pro veřejnost zavřeno, a to na všech pobočkách. I nadále ale poskytujeme veškeré služby, nezapomeňte tak využívat naši online podporu. Třeba při objevování novinek v našich produktech a osvojování si základních funkcí vám pomohou online kurzy a videonávody nebo naši konzultanti na zákaznické lince a e-mailu. Jinou variantu, rozšíření či doplněk k programu s vámi zase rádi probereme na bezplatných online konzultacích. Pokud vám přitom nevyhovují vypsané termíny, napište nám přes kontaktní formulář a rovnou navrhněte termín, který se vám hodí.
Některé osoby samostatně výdělečně činné mohou od 1. ledna 2021 počítat se zavedením paušální daně, která jim může snížit administrativu. Jedna paušální daň nahradí jak samotnou daň, tak i pojistné na sociální a zdravotní pojištění, bez nutnosti podávat daňové přiznání. Podmínkou je, že OSVČ nesmí být plátcem DPH a ve zdaňovacím období bezprostředně předcházejícím rozhodnému zdaňovacímu období neměla příjmy ze samostatné činnosti převyšující 1 000 000 Kč (původně byl v plánu limit o dvě stě tisíc korun nižší). Více se dozvíte na Portálu POHODA.
Daň z nabytí nemovitých věcí je již minulostí. Zrušena byla k 26. 9. 2020. Pokud lhůta pro podání a zaplacení daně z nabytí nemovitých věcí uplynula po 31. 3. 2020, tj. vklad do katastru nemovitostí byl učiněn 1. 12. 2019 a později, pak dochází ke zpětnému zrušení této daně. Pokud poplatníci po uvedeném období daň zaplatili, mohou žádat o vratku zaplacené částky. Jaké další změny související se zrušením daně z nabytí nemovitých věcí ještě nastaly či nastanou? Všechny potřebné informace zjistíte na Portálu POHODA.
Trocha cestování, nemálo legislativy a velká dávka novinek. I o tom je říjnové číslo časopisu Moje POHODA, které vyšlo při příležitosti vydání nové verze účetního programu POHODA. Největší novinky verze 12600 se dozvíte nejen z časopisu, ale také z videonávodů, které pro vás natočili naši lektoři. Podívejte se na praktické ukázky, jak vykazovat záporné skladové příjmy nebo třeba jak zadávat opravné položky. Říjnová POHODA vám toho samozřejmě přináší mnohem více, kompletní přehled novinek najdete na webu.
Práce z domu je dnes již téměř běžným standardem u zaměstnání, která to umožňují. Během jarních omezení se dokonce plošně doporučovalo pracovat z domova. Nyní na podzim bude pravděpodobně možnost práce na dálku opět aktuální. Účetní kancelář daňové poradkyně Zuzany Bartůškové už delší dobu částečně pracuje vzdáleně. Během jara přešla na home office zcela. V článku Práce na dálku v programu POHODA se s vámi podělí o své postřehy. Co vše je třeba vzít v potaz a zařídit, než na home office s Pohodou přejdete, se dozvíte na Portálu POHODA.
Evidenční listy důchodového pojištění vedou zaměstnavatelé pro účely důchodového pojištění zaměstnanců na předepsaném tiskopise. Tzv. ELDP se vyhotovuje z důvodu doložení údajů o době důchodového pojištění, o dobách vyloučených a o vyměřovacím základu za příslušné období, obvykle kalendářní rok. Evidenční list vede zaměstnavatel pro každého zaměstnance, který je účasten nemocenského a důchodového pojištění. V jaké formě a dokdy je musí zaměstnavatelé odevzdat? A jak na jejich vyplňování? To vše se dozvíte na Portálu POHODA.
Když za okny zavládne podzim, nastává ideální čas zůstat v teple a kouknout na další z našich online kurzů. Tentokrát potěšíme všechny skladníky, fakturanty a účetní, kteří nás často kontaktovali s prosbou o natočení online kurzů s tematikou skladového hospodářství v programu POHODA. Ve dvou na sebe navazujících dílech vás proto naše lektorka Iva nejprve provede prvotním nastavením skladových agend a zavedením skladových zásob a taky vám předvede práci s různými skladovými doklady. A pokud vám utekly některé předchozí online kurzy, podívejte se na ně kdykoliv zpětně.
Zveřejnění účetní závěrky – nezajímavé a jednoduché téma? Možná ano, ale pokud si uvědomíme, že drtivá většina závěrek zveřejněných ve sbírce listin nejsou účetní závěrky, měli bychom si k tomuto tématu připomenout některé informace. Povinnost ukládat závěrky do sbírky listin je ustanovena na základě § 21a zákona o účetnictví. Obecně mají povinnost zveřejňovat závěrku účetní jednotky, které jsou zapsané v obchodním rejstříku, nebo jim tuto povinnost stanoví jiný právní předpis. Sankce za nesplnění této povinnosti by mohly být velmi citelné. Více na Portálu POHODA.
V posledních dnech k nám dorazila spousta pozitivních reakcí na naše prázdninové online kurzy a velmi nás těší váš zájem o jejich pokračování. Následující kurzy proto věnujeme právě vám a vašim námětům, které nám můžete i nadále zasílat na marketing@stormware.cz. Dnes jsme se rozhodli splnit přání paní Elišky S., a tak se podíváme na zoubek personalistice a vystavování mezd v programu POHODA. Zpracování mezd totiž patří mezi činnosti vyžadující i při malém počtu zaměstnanců poměrně rozsáhlé znalosti. Připomenout si ale můžete také všechny předchozí kurzy.
Dne 30. července 2020 došlo ke změně zákoníku práce v oblasti doručování písemností v pracovněprávních vztazích – jde o reakci na praktické problémy, které při doručování nastávaly. Cílem je zjednodušit dosavadní způsoby a odstranit stávající obtíže s doručováním. Nově se zavádí pravidlo, resp. postup, že zaměstnavatel doručuje písemnost zaměstnanci do vlastních rukou na pracovišti. A není-li to možné, může ji doručit do vlastních rukou jiným způsobem. A právě těmto sekundárním možnostem doručení se věnujeme v našem novém článku na Portálu POHODA.
Zakoupili jste si mPohodu Basic v našem předprodeji? Nebo jste ji dostali jako dárek k nákupu nesíťové verze programu POHODA, resp. SERVIS 2021? Anebo stále přemýšlíte, pro kterou verzi mPohody se rozhodnout? Při příležitosti oficiálního uvedení na trh dvou zbrusu nových verzí mPohody vám přinášíme speciální akci – až do 31. 12. 2020 jsme všem uživatelům mPohody Basic odemkli prémiové funkce verze Pro. Jestli váháte, která verze je pro vás ta pravá, máte nyní skvělou příležitost si tyto nadstandardní funkce otestovat. Pořiďte si mPohodu Basic v našem e-shopu.
Znáte už naše pohodové mobilní aplikace mPOHODA a mKasa? Jsou perfektní při prodeji v terénu a abyste všechny jejich funkce nemuseli objevovat sami, náš technik Vojta vám v novém online kurzu ukáže, jak aplikace nastavit a jak fungují – od A do Z. Během kurzu vás provede registrací vaší firmy v obou aplikacích, představí vám jednotlivé volby v nastavení aplikací, předvede vystavování dokladů a synchronizaci dat s ekonomickým systémem POHODA a na závěr se dotkne i tématu EET, které jsme si představili už v minulém online kurzu.
V životě každého zaměstnance někdy nastanou situace, kvůli kterým nemůže plnit své pracovní povinnosti jako obvykle. Nemožnost či obtížnost plnění pracovněprávního závazku neboli překážka v práci přitom může vzniknout jak na straně zaměstnance, tak i na straně zaměstnavatele. My se nejprve zaměříme na první zmiňovaný případ. Víte, za jakých okolností má zaměstnanec nárok na pracovní volno a náhradu mzdy, pokud kvůli překážkám na své straně nemůže vykonávat svou práci? To se už nyní dozvíte v našem článku na Portálu POHODA.
Z důvodu technické údržby webových stránek nebude od pondělí 31. srpna 2020 od 16:00 přístupné Zákaznické centrum STORMWARE ani náš e-shop. Zákaznické centrum spustíme znovu v 18:00 hodin, e-shop pak v úterý 1. září v 8:00 hodin. Jednotlivé produkty si tak můžete začít objednávat zase až po této hodině. Děkujeme za pochopení a přejeme pohodový den.
Léto se nám překlopilo do své druhé poloviny a s ním i naše akce Letní vyladění. 30% sleva na přechod na vyšší variantu či řadu vašeho programu POHODA už tak platí pouze do 31. 8. 2020. Nepropásněte tuto příležitost a vyberte si takovou variantu či řadu programu POHODA, díky které získáte nové funkce a tím i nové možnosti. Jaká verze je ideální právě pro vás? Zjistěte to s naším průvodcem výběru. A nezapomeňte, že 30% slevu můžete využít také na pořízení či rozšíření programu PAMICA nebo doplňku Business Intelligence.
Čerpání řádné dovolené je již neodmyslitelnou součástí pracovně-právních vztahů a pro mzdové účetní tak představuje rutinní činnost. Přesto ale mohou v praxi nastat takové situace, kdy i zkušenější personalisté sahají k nápovědě. Jeden takový příklad jsme proto popsali v našem článku na Portálu POHODA. Zjistíte v něm, jak je to s výpočtem řádné dovolené u zaměstnankyně, která se rozhodne po skončení peněžité pomoci v mateřství čerpat řádnou dovolenou do nástupu na rodičovskou dovolenou, případně zpět do práce.
Elektronická evidence tržeb je sice momentálně pozastavená, ale i tak není od věci si vše připomenout. V rámci našich pátečních online kurzů si proto nyní ukážeme, jak vám program POHODA díky svému bohatému spektru funkcí tuto povinnost značně ulehčí. Pokud navíc evidujete tržby přímo z terénu, může se vám hodit i jedna z našich šikovných aplikací – mPOHODA a mKasa, jejichž EET funkce si na tomto kurzu také představíme. A pokud vám utekly některé předchozí online kurzy, na našem webu je můžete kdykoliv zhlédnout i zpětně.
Máme tu další páteční online kurz a dnes navíc s malým bonusem. Ke kurzu o personálním a mzdovém systému PAMICA jsme vám přidali ještě webinář, který vám představí doplněk Business Intelligence. Oba tyto nástroje vám pomohou nastavit si firemní procesy tak, aby byly opravdu efektivní. S Pamicou spolehlivě vyřešíte personalistiku a mzdy, s Business Intelligence zase zjistíte, kde vám utíkají peníze a kde naopak vaše prodeje šlapou jako hodinky. A pokud jste prošvihli naše předchozí online kurzy, podívejte se na ně nyní.
Stalo se vám někdy, že jste uzavřeli pracovní poměr s novým zaměstnancem, ale ten z důvodu pracovní neschopnosti nebo ošetřování člena rodiny nenastoupil do práce ve sjednaný den nástupu? Pokud zaměstnanec nenastoupí fyzicky do práce, není nemocensky pojištěn, a tak nemá nárok na dávky z nemocenského pojistného. Jak tedy takovou situaci vyřešit? Na Portálu POHODA vám přinášíme článek, kde tuto problematiku rozebereme z hlediska vzniku pracovního poměru, nemocenského pojistného a zdravotního pojištění.
Správné nastavení vašeho ekonomického či personálního systému vám může ušetřit až hodiny práce. Využijte proto speciální akce Letní vyladění, v rámci které vám pomůžeme s optimalizací vašeho programu POHODA či PAMICA – na 1. hodinu individuálních služeb platí 50% sleva. A jak takové vyladění vlastně probíhá? To už vám v krátkém videu vysvětlí náš technik Vojta. Kromě toho můžete stále využít také 30% slevu na pořízení vyšší varianty nebo řady programu POHODA, resp. PAMICA. Neotálejte, akce trvá jen do 31. 8. 2020.
Máme tu další prázdninový pátek a to znamená, že vám přinášíme v pořadí již druhý online kurz, tentokrát na téma Jak pracovat v Pohodě ještě efektivněji. Ukážeme vám spoustu zajímavých tipů a triků pro zefektivnění vaší práce v programu, a to včetně představení nejdůležitějších novinek z posledního roku. Kurz se vám tak bude hodit, ať už jste začátečníci, nebo zkušení uživatelé. Připomenout si ale můžete také kurz z minulého týdne, kdy jste se mohli seznámit se základními pojmy a funkcemi používanými v programu POHODA.
Účetní jednotky jsou zvyklé, že u majetku evidují rozdílné účetní a daňové odpisy, čímž dochází i k jiné výši zůstatkové ceny. Co si ale počít v případě, že je rozdílná dokonce vstupní cena, ze které se účetní a daňové odpisy počítají? Tato situace nenastává v životě podnikatelského subjektu příliš často, a tak si některé účetní nemusejí být jisté postupem, když se s takovou situací setkají. Na Portálu POHODA jsme proto připravili článek popisující tuto problematiku podrobněji, a to včetně vzorového příkladu, na kterém lze složitou teorii pochopit nejlépe.
Prázdniny jsou v plném proudu, do začátku víkendu zbývá už jen pár hodin a myšlenky vám utíkají někam jinam než k pracovním záležitostem? Prázdninové pátky už takové občas bývají, a právě proto jsou ideální dobou pro vzdělávání! :-) Pusťte si naše kurzy, které obvykle školíme pouze na pobočkách a které jsme pro vás při příležitosti prázdninových pátků natočili online. Začínáme kurzem základních dovedností – seznámíte se tak s obecnými funkcemi, které budete při každodenní práci potřebovat. A jistě vás také překvapí, kolik funkcí a vychytávek POHODA umí.
Tím nejdůležitějším bodem v životě účetní jednotky je provedení uzávěrky a sestavení výkazů účetní závěrky. Vedete-li přitom své účetnictví v programu POHODA, najdete zde několik šikovných funkcí, které vám uzávěrkové práce výrazně usnadní. Které to jsou? Na našem Portálu POHODA vám nyní přinášíme seriál, kde vám krok za krokem popíšeme, jak při účetní závěrce v programu POHODA nejlépe postupovat. V 1. dílu se dozvíte, co všechno je před zahájením závěrky potřeba zkontrolovat nebo jak se provádí inventarizace skladu, pohledávek a závazků.
mPohodu i mKasu pro vás vyvíjíme již několik let a vy je můžete využívat k vystavení faktury či jiného příjmového dokladu kdekoliv prostřednictvím mobilu či na webu. Aplikace dále rozvíjíme a chceme se zaměřit na ty nové funkce, které uvítá nejvíce uživatelů. Usedněte nyní s námi k pomyslnému kruhovému stolu a vyplněním elektronického dotazníku nám povězte, jak by měla vypadat vaše ideální mPOHODA, resp. mKasa, aby jejich používání bylo pro vás přínosem. Každý názor je pro nás důležitý a pomůže nám ubírat se správným směrem.
Letošní léto bude hodně specifické. Místo klidnějších měsíců čeká spoustu podnikatelů plno práce a dohánění ztraceného času. Od 1. 7. proto spouštíme akci Letní vyladění, v rámci které vám pomůžeme s optimalizací vašeho ekonomického nebo personálního systému. Bude tak plně vyhovovat vašim firemním procesům a vy budete mít více času na důležitější věci. Na 1. hodinu individuálních služeb máte 50% slevu. Kromě toho můžete využít také 30% slevu na pořízení vyšší varianty nebo řady programu POHODA, resp. PAMICA. Akce trvá do 31. 8. 2020.
Mezinárodní obchod se postupně navrací do normálního režimu, a tak je nyní vhodný čas si připomenout, jaké daňové dopady má poskytování služeb do zahraničí z pohledu zákona o dani z přidané hodnoty. Na Portálu POHODA jsme pro vás připravili zvláštní článek, ve kterém se této problematice věnujeme podrobněji. Dozvíte se, jak je to s místem plnění DPH a za jakých okolností se podnikatel stává tzv. identifikovanou osobou. Současně uvádíme také povinnosti identifikované osoby, poskytuje-li služby do zahraničí.
Společně se začátkem prázdnin došlo k novelizaci zákona o dani z přidané hodnoty. Letos už potřetí byly přesunuty do druhé snížené sazby DPH některé vybrané služby. Nejprve došlo od 1. ledna 2020 ke snížení sazby DPH u dodání tepla a chladu. Od 1. května se poté snížila sazba DPH na 10 % například u stravovacích, kadeřnických a dalších služeb. V našem přehledu na Portálu POHODA se nyní dozvíte, jakých služeb se týká nejnovější snížení sazby a proč je důležité správné zařazení dané služby podle klasifikace CZ-CPA.
Podnikatelé mají před podáním daňového přiznání za příslušné zdaňovací období možnost posoudit, zda je pro ně výhodnější uplatnit spíš paušální výdaje na dopravu, nebo skutečně vynaložené výdaje na pracovní cesty. Paušální výdaj může být přitom skvělým nástrojem při optimalizaci daňových povinností. V našem článku na Portálu POHODA jsme proto pro vás shrnuli nejdůležitější informace o této problematice a hned na několika příkladech vám ukážeme, kdy je výhodnější použít paušální výdaje a kdy naopak ty skutečné.
Realitní činnost byla dlouhá léta ohlašovací živností volnou a poskytovatelé realitních služeb museli splnit pouze tzv. všeobecné podmínky. Většina registrovaných realitek tak nevykonávala svou činnost vůbec nebo jen příležitostně. Od 3. března 2020 proto nabyl účinnosti zákon o realitním zprostředkování, jehož cílem je vyčistit trh s registrovanými realitkami nevykonávajícími svou činnost a také zvýšit kvalifikační zdatnost těch aktivně fungujících. V čem tyto změny přesně spočívají se dozvíte v 1. dílu našeho seriálu na Portálu POHODA.
Daňová legislativa prochází v současnosti mnohými úpravami a pro podnikatele může být čím dál těžší se v aktuálních zákonech zorientovat. A tak jsme pro vás na Portálu POHODA připravili shrnující článek o novinkách ve světě daní. Víte, jak je to nyní s termínem podání daňového přiznání k dani z příjmů fyzických a právnických osob? Na jaké poplatníky se vztahuje prominutí pokuty za opožděné tvrzení daně? A za jakých podmínek je plátcům daně z přidané hodnoty prominuta pokuta za pozdní podání kontrolního hlášení? Čtěte už nyní na Portálu POHODA.
V současné době probíhá novelizace některých daňových zákonů – daňový balíček, součástí kterého je mj. novela zákona o daních z příjmů. V rámci této novely je řešena možnost uplatnění daňové ztráty zpětně, tzv. carry loss back, kdy daňovou ztrátu bude možno nově uplatnit i ve dvou bezprostředně předcházejících zdaňovacích obdobích nebo v období, za které se podává daňové přiznání. Toto opatření by navíc mělo být ukotveno v zákoně o daních z příjmů nastálo. Co to pro podnikatele přesně znamená? To se už nyní dočtete v našem článku na Portálu POHODA.
V našem seriálu na Portálu POHODA o aktuálních daňových a pojistných úlevách vám přinášíme přehled o současných vládních opatřeních na podporu firem i OSVČ. Ve druhém dílu se mimo jiné dozvíte, jak je to s pozastavením EET, s prominutím záloh na daně z příjmů splatných 15. června či s plošným prominutím příslušenství daně. A jestli vám náhodou utekl 1. díl tohoto seriálu s vysvětlením kompenzačního bonusu a změn pro OSVČ na sociálním a zdravotním pojištění, podívejte se na něj nyní.
Na cestě do Pohody už vám nic nebrání. Abychom ale ochránili vás i naše zaměstnance, přistoupili jsme k řadě opatření. Jaká to jsou, se dočtete z našeho desatera, které můžete využít i pro své účely – třeba v rámci BOZP. Ačkoliv nás můžete navštívit v podstatě kdykoliv během provozní doby, budeme rádi, když si termín návštěvy domluvíte předem. Pro objednání využijte kontaktní formulář, případně jsme vám také k dispozici na telefonu či e-mailu, a to do 16 hodin.
V závěrečné části našeho seriálu o chybách zaměstnavatelů v pracovněprávních vztazích jsme se zaměřili na omyly zaměstnavatelů při ukončování pracovního poměru. S tímto aktem se totiž pojí celá řada povinností, třeba splnění administrativních náležitostí v souladu s platnou legislativou. Jak je to s proplácením nevyčerpané dovolené? Má zaměstnanec nárok na odstupné? Nejen to se dočtete v článku na Portálu POHODA.
Zvažujete koupi programu a chcete se o něm dozvědět více? Nebo potřebujete svůj stávající program přizpůsobit na míru? Kromě klasické osobní schůzky vám možnosti našich produktů i nabídku služeb rádi představíme online – při bezplatné online konzultaci prostřednictvím aplikace Microsoft Teams, díky které se uvidíme, uslyšíme a taky vám všechno přes nasdílenou obrazovku naživo ukážeme. Podívejte se, jak online konzultace probíhá a jak se na ni přihlásit.
Z bezpečnostních důvodů máme pro zákazníky otevřeno pouze po předchozí domluvě, ve formě individuálních konzultací. Pro objednání prosím využijte kontaktní formulář, případně jsme vám také k dispozici na telefonu či e-mailu, a to do 16 hodin. Abychom ochránili vás i naše zaměstnance přistoupili jsme k řadě opatření – více se o nich dočtete na stránce s Kontakty.
Nenastoupí-li zaměstnanec ve sjednaný den do práce, aniž by mu v tom bránila překážka v práci, může zaměstnavatel od pracovní smlouvy odstoupit. Jak v takovém případě postupovat? Lze si ujednat také smluvní možnost odstoupení od smlouvy? Odpovědi nejen na tyto otázky najdete v našem článku na Portálu POHODA. Pro větší názornost zde uvádíme i konkrétní modelovou situaci, která vám pomůže se v této problematice lépe zorientovat.
Novela daňového řádu ustavičně prochází různými úpravami a o její finální podobě se stále jedná. Na Portálu POHODA vás proto průběžně informujeme o všech chystaných novinkách v rámci vícedílného seriálu. V jeho třetím dílu se nyní dozvíte, které zásadní změny oproti původní novele budou projednávány, příkladem je toleranční doba tří pracovních dnů pro netrestání pozdní platby daně nebo třeba zachování lhůty 30 dní pro vrácení nadměrného odpočtu DPH.
Období četných legislativních změn stále není u konce. Vy si ale můžete být jisti, že je pro vás i nadále sledujeme a přehled těch nejvýznamnějších pravidelně aktualizujeme v našem článku na Portálu POHODA. Zjistíte zde například, u jakých zboží a služeb došlo ke snížení sazby DPH na 10 %, jak je to aktuálně s odkladem EET a zvyšováním ošetřovného nebo dokdy je prodloužen tzv. kompenzační bonus.
Hledáte způsob, jak přistupovat k vašemu účetnímu programu z bezpečí vašeho domova? Za pomoci hostingu můžete svůj účetní program využívat v podstatě odkudkoliv a vytvořit si tak jakousi „online kancelář“. Poskytovatele bezpečného přístupu k systému POHODA si můžete vybrat na webu POHODA plus. Jestliže potřebujete zajistit online přístup do systému POHODA pro další kolegy či zaměstnance, jsme připraveni pro vás rychle vyřešit dokonce i rozšíření síťové licence, pro tolik počítačů, kolik budete potřebovat.
mPOHODA pomáhá nejen podnikatelům, ale také účetním. A protože nejlepší jsou vždy zkušenosti odborníků z praxe, určitě vás bude zajímat, co na naši aplikaci pro mobilní fakturaci a prodej říká osoba, která má v oboru účetnictví, daní a podnikových financí více než 20letou praxi – spolumajitel daňové a účetní kanceláře BS daně s.r.o. Ing. Radek Bílý. Jak podle něj mPOHODA pomáhá podnikatelům a co na aplikaci nejvíce oceňují? Přečtěte si celý rozhovor na Portálu POHODA.
Vzhledem k nařízení vlády máme až do odvolání pro veřejnost zavřeno, a to na všech pobočkách. I nadále však můžete využívat služby zákaznické podpory a obchodní konzultace, jsme vám plně k dispozici na telefonu či e-mailu, a to do 16 hodin. Rušíme i veškerá školení, samozřejmě se vynasnažíme vypsat náhradní termíny, nicméně do té doby prosím využijte naše videonávody či databázi nejčastějších otázek a odpovědí. Děkujeme za pochopení.
Již od 9. dubna mohou osoby samostatně výdělečně činné, kterým byla v důsledku nařízení vlády částečně či úplně pozastavena jejich činnost, podávat žádost o tzv. kompenzační bonus. Jedná se o bonus 500 Kč denně od 12. 3. 2020 prozatím do konce dubna, což činí maximálně 25 000 Kč. Pro koho přesně je kompenzační bonus určen? Jakým způsobem si o něj zažádat? Dokdy je potřeba žádost podat? To vše se už nyní dočtete v článku na Portálu POHODA.
V posledních týdnech dochází k množství legislativních změn, které se týkají zaměstnanců, zaměstnavatelů i podnikatelů. Novinkou je například tzv. kompenzační bonus pro osoby samostatně výdělečně činné nebo posunutí lhůty pro podání přehledu o příjmech a výdajích pro účely zdravotního pojištění. Velkou změnou je také program Antivirus. O těchto a dalších legislativních úpravách se dočtete v našem článku na Portálu POHODA.
Novela daňového řádu, usilující o zatraktivnění elektronické komunikace jednotlivých daňových subjektů se správci daně, přináší řadu úprav. Jedná se především o změny ve lhůtách pro podání přiznání k daním z příjmů či nové způsoby rozlišování vad podání daňového přiznání. Současně má dojít i ke zrušení toleranční doby 5 pracovních dnů pro podání daňového přiznání a úhrady daně. Ve 2. dílu našeho seriálu na Portálu POHODA zjistíte, jak se tyto změny dotknou samotných daňových subjektů.
Od 6. 4. 2020 mohou zaměstnavatelé žádat o příspěvek v rámci programu Antivirus. Podstatou programu je pokrytí mzdových nákladů zaměstnavatelů v podobě náhrad mezd, které náleží zaměstnancům v pracovním poměru za dobu trvání (existence) překážek v práci. Tyto překážky přitom mohou vzniknout jak na straně zaměstnance, tak zaměstnavatele. V článku na Portálu POHODA se už nyní dočtete, kdo přesně může z programu čerpat, co znamená režim A a B nebo které náklady a do jaké výše jsou z programu kryty.
V praxi mohou nastat případy, kdy poplatník v době splatnosti určité daně, kam pojmově spadají také zálohy na daň a příslušenství daně alias sankce, nemá dostatek peněžních prostředků na její uhrazení. V takovém případě může požádat finanční úřad o posečkání daně nebo o povolení jejího zaplacení ve splátkách. V této oblasti došlo aktuálně k několika úpravám – promíjí se správní poplatek za žádost o posečkání daně a také za prominutí úroku z posečkané částky podanou do 31. 7.
V současné době se chystá rozsáhlá novela daňového řádu a v našem seriálu si podrobněji rozebereme, co nového má přinést. Jedná se o poměrně rozsáhlou novelu, neboť je navrhováno celkem 147 bodů změn a 13 přechodných ustanovení. V prvním díle se zaměříme na portál Moje daně. Je to opravdu tak pokrokový projekt, nebo se s ním pojí i nejasnosti?
Od 1. května musíte v rámci 3. a 4. vlny EET začít evidovat tržby a hledáte to pravé řešení? Máme pro vás několik variant, záleží na vašich požadavcích a také finančních možnostech. Potřebujete mít zařízení, které se snadno přenáší, nebo byste raději využívali počítač, ba dokonce pokladní systém? Podívejte se, co nabízíme pro jednotlivé obory 3. a 4. vlny EET
Od pondělí 16. 3. 2020 rušíme z preventivních důvodů prozatím na 14 dní veškerá školení, a to na všech pobočkách STORMWARE. Samozřejmě se vynasnažíme vypsat náhradní termíny, nicméně do té doby prosím využijte naše videonávody či databázi nejčastějších otázek a odpovědí. Jestliže jste již nějaké školení měli objednané, budeme vás v nejbližší době kontaktovat a domluvíme se na dalším postupu. Děkujeme za pochopení.
Máte zájem o naše mobilní aplikace mPOHODA a mKasa, ale potřebujete poradit s jejich obsluhou? Přijďte na naše nové školení, kde vám tyto aplikace představíme a pomocí praktických ukázek vás naučíme s nimi efektivně zacházet. Dozvíte se také, jak je můžete využít pro EET.
Osoby samostatně výdělečně činné mají celou řadu povinností vůči institucím. Mezi ně patří také platba zdravotního pojištění. Dokdy se letos musí podat přehled o příjmech a výdajích? Jaká je minimální měsíční záloha v roce 2020 a kdo nemá povinnost je platit? To už se dozvíte z článku na Portálu POHODA.
Řada zdanitelných plnění bude nově od 1. května 2020 podléhat 10% sazbě daně z přidané hodnoty. Škála těchto plnění je široká – od kadeřnických služeb až po točené pivo. U kterých dalších služeb a zboží se sazba změní a kde dochází k nejasnostem? To se dozvíte v článku na Portálu POHODA.
Do pátku 31. ledna je každý poplatník silniční daně povinen podat přiznání k silniční dani a daň, případně její doplatek, také uhradit. Kdo je poplatníkem daně silniční? Kterých vozidel se daň týká a které jsou naopak osvobozeny? A jak se o této dani účtuje? To vše se dozvíte v článku na Portálu POHODA.
Ministerstvo práce a sociálních věcí představilo tři varianty důchodové reformy. Základní architektura počítá se zavedením základního důchodu pro každého seniora a posílením odměňování péče. Stávající první pilíř se tak rozdělí na tzv. nultý a první pilíř. Více už se dočtete na Portálu POHODA.
Minimální zálohy na pojistné na důchodové pojištění se OSVČ pro rok 2020 zvýší. U hlavní činnosti vzrostou na 2 544 Kč, u vedlejší činnosti pak na 1 018 Kč. Vyšší zálohy musí začít platit ale až po podání přehledu o příjmech a výdajích. Více už se dočtete na Portálu POHODA.
Využijte pro daňové povinnosti roku 2020 těch nejlepších pomocníků – softwaru na daňová přiznání TAX a programu WINLEX, se kterým se neztratíte v aktuálních zákonech a předpisech. Balíček těchto produktů nyní pořídíte výjimečně za cenu SERVIS. Akce platí do 31. 3. 2020 při koupi obou programů.
Rodičovský příspěvek se od 1. ledna poprvé po dvanácti letech zvýšil o 80 000 Kč na 300 000 Kč. Rodinám s vícerčaty se příspěvek zvedl na 450 000 Kč. Kdo všechno má na novou výši příspěvku nárok, se dočtete v dnešním článku na Portálu POHODA.
Archiv roku 2019 Archiv roku 2018 Archiv roku 2017 Archiv roku 2016 Archiv roku 2015 Archiv roku 2014 Archiv roku 2013 Archiv roku 2012 Archiv roku 2011 Archiv roku 2010
Program POHODA Startsi již stáhlo 512483 uživatelů
POHODA Start má po registraci časové omezení do 31. 12. 2017. Po uplynutí tohoto období bude možné nainstalovat novou verzi a pokračovat v bezplatném používání v dalším roce.
Jakmile dojde k překročení limitu volných záznamů nebo uplyne časové omezení, budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Pokud si později koupíte plnou verzi programu POHODA, budete do ní moct převést všechna data pořízená v programu POHODA Start a pokračovat s nimi dále bez omezení.
POHODA Start má bez registrace limit 200 volných záznamů v účetním deníku, resp. 100 záznamů v peněžním deníku a je možné ji používat 3 měsíce od první instalace na počítač (nebo do konce roku 2017, pokud je blíž než za 3 měsíce od první instalace). Pokud si přejete tyto počáteční limity zvýšit, zvolte si stažení s registrací na záložce A v tomto okně. Registraci je případně možné provést i později přímo z programu POHODA Start.
Po vyčerpání limitů budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Děkujeme Vám, že jste si vybrali program POHODA Start.
Na e-mail uvedený ve formuláři obdržíte registrační číslo.
Nainstalujte program POHODA Start do svého počítače. Při spouštění programu stiskněte tlačítko Registrace. V průvodci vyberte možnost Zadat registrační číslo programu POHODA Start a na další straně vyplňte zaslané registrační číslo.
Pokud stahování nezačne do 15 vteřin, klikněte na tlačítko Stáhnout
Zavolejte nám 567 112 611
Zákaznická podpora
Online konzultace
Kontaktujte naše pobočky