Aby naše stránky fungovaly, jak mají, potřebujeme váš souhlas se zpracováním malých anonymizovaných souborů – tzv. cookies. Dbáme přitom na vaše soukromí, a tak je používáme pouze pro správné fungování webu, statistické účely a měření úspěšnosti reklamních obsahů, abychom mohli zachovat standard služeb, na který jste zvyklí. Projděte si Prohlášení o ochraně osobních údajů.
Ačkoli se cookies ukládají ve vašem internetovém prohlížeči a webová stránka tak má informace o předchozí aktivitě, jsou tyto informace anonymní, neobsahují citlivé údaje a není možné na jejím základě identifikovat konkrétní osobu. Výhodou, že o vás už webová stránka něco ví, je to, že může ušetřit čas a pomoci se zobrazováním pouze relevantního obsahu, zachováním vašeho nastavení, uložením souhlasů, a prozradí nám, jaké informace vám můžeme zobrazovat a jaké ne, a tak se může náš web neustále zlepšovat. Více informací
Tyto cookies nelze vypnout – potřebujeme je pro správné a bezpečné fungování webových stránek s řádným zobrazováním funkčních prvků, například včetně přihlašovacích formulářů.
Díky těmto cookies máme k dispozici anonymizovanou statistiku o tom, co se našim uživatelům na našich stránkách líbí, odkud přicházejí, na co klikají, jak dlouho u nás zůstávají. Tyto informace jsou pro nás skvělým ukazatelem, jak průběžně optimalizovat fungování našeho webu.
Díky těmto souborům můžeme měřit efektivitu reklamy, víme, zda na ni uživatelé klikají, jakou reklamu mohli vidět před návštěvou stránek, a tedy jak jsou naše kampaně úspěšné a užitečné.
Zvyšte výkon své firmy a prozkoumejte možnosti našich nadstavbových balíčků z nové podzimní kolekce. V nabídce najdete jak oblíbené kousky z předchozí kolekce – třeba speciálně upravenou rozvahu a výsledovku, tak i nové sestavy pro uživatele POHODA E1, například vytvoření individuální slevy z vydané nabídky. A na své si přijdou také účetní zpracovávající mzdy v systému PAMICA – určitě vás potěší přehled složek mezd po měsících nebo výplatní páska v angličtině. Hledáte-li přitom něco specifického, originální balíček ušijeme na míru přímo vám – obraťte se na nás.
Chcete jednoduše spravovat i složitější personální a mzdové záležitosti? Nebo vám ve firmě roste počet zaměstnanců a potřebujete efektivnější řešení? Mzdový systém PAMICA vám poskytne pohodlné vedení veškerých údajů o zaměstnancích a rychlé zpracování mezd. U Pamicy nezáleží na velikosti vaší firmy, můžete si vybrat z několika řad a variant, které nabízí. Do konce roku 2024 si navíc naši zákazníci mohou mzdový systém pořídit nebo rozšířit s 30% slevou. Vyplňte náš kontaktní formulář a během konzultace společně vše probereme a najdeme pro vás ideální řešení na míru.
První změny u dohod o provedení práce již zaměstnavatelé zaznamenali 1. července 2024, resp. tedy 20. srpna, kdy jim poprvé nastala povinnost hlásit i své zaměstnance – dohodáře tzv. „do limitu“. Novela zákoníku práce, ze které tato povinnost plyne, však přinesla i mnoho dalších změn, o kterých jsme na náš YouTube kanál natočili společně s daňovou poradkyní Zuzanou Bartůškovou nový díl podcastu. Ve videu se například dozvíte, jaké změny nás čekají od 1. 1. 2025, lhůty oznamování zaměstnanců, jak je to s hlášením cizinců, jaké údaje musíte povinně zadat u českých zaměstnanců a mnoho dalšího.
Naše programy neustále rozšiřujeme a vyvíjíme, aby vám za všech okolností mohly být oporou a poskytovat funkce, které odpovídají aktuální legislativě a usnadní vám každodenní práci. Abyste tak byli stále v obraze a svůj program využívali na maximum, pravidelně rozšiřujeme i portfolio našich odborných školení – pro ty, kteří se s programy teprve seznamují, i pro zkušené uživatele, kteří si chtějí prohlubovat své znalosti již ve specifických oblastech. Naši lektoři s vámi projdou základy i pokročilé funkce a ukážou vám osvědčené tipy a triky. Stačí si z nabídky zvolit vhodný kurz a termín. Těšíme se na vás. :-)
Z důvodu technické údržby webových stránek nebude od pátku 30. srpna 2024 od 16:00 přístupné Zákaznické centrum STORMWARE ani náš e-shop. Zákaznické centrum spustíme znovu večer 30. srpna, e-shop pak v pondělí 2. září v 8:00 hodin. Jednotlivé produkty si tak můžete začít objednávat zase až po této hodině. Děkujeme za pochopení a přejeme pohodový den.
Do programů POHODA, rel. 13704 a PAMICA, rel. 13610 jsme zapracovali novou agendu – Podání VPDPP (Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům na základě dohody o provedení práce), které jsou zaměstnavatelé povinni měsíčně podávat a první podání za červenec má podací termín do 20. srpna. Tato nová povinnost plyne ze zákona č. 163/2024 Sb., který vešel v účinnost 1. 7. 2024. V obou programech vygenerujete výkaz v agendě Mzdy/měsíc zvolením povelu Záznam/Podání VPDPP. Podrobný postup zpracování i podání najdete v FAQ jak pro program POHODA, tak pro program PAMICA.
Nezmeškejte výhodnou letní nabídku nadstavbových balíčků, které se hodí každému, kdo chce zjednodušit každodenní práci. Díky několika balíčkům si například můžete rozšířit své tiskové sestavy. Jelikož je Rozvaha klíčovým dokumentem v účetnictví, doporučujeme například balíček Rozvaha dle řádku výkazu, díky kterému získáte perfektní přehled o vývoji finanční situace firmy a neocenitelný podklad pro analýzu její výkonnosti. A stejně tak si naši zákaznici oblíbili balíček Výsledovka dle řádku výkazu nebo Soupiska adres včetně dodacích adres. Přehled všech balíčků a možností naleznete zde.
Dne 19. 6. vyšel ve Sbírce zákonů zákon č. 163/2024 Sb., jehož součástí je mimo jiné úprava fungování dohod o provedení práce od 1. 7. 2024. Zaměstnavatel bude poprvé za červenec povinně pravidelně podávat hlášení o všech dohodách o provedení práce na sociální správu, a to každý měsíc. Přičemž zaměstnavatelé, kteří nejsou zaregistrováni u sociální správy a nemají přidělen variabilní symbol, musí provést registraci do 30. 7. 2024. Mějte přehled o změnách týkajících se DPP a přečtěte si podrobnosti v aktuálním článku na Portálu POHODA, ve kterém naleznete i několik příkladů z praxe.
Od 1. července do 31. srpna 2024 se můžete obrátit na naše konzultanty ze zákaznické podpory (567 117 711, hotline@stormware.cz) a obchodního oddělení STORMWARE (567 112 612, obchod@stormware.cz) telefonicky nebo emailem každý všední den od 8:00 do 16:00 hodin. I nadále nás přitom můžete navštívit na našich pobočkách, nebo si domluvit online konzultaci – stačí vyplnit kontaktní formulář na našem webu a my už se s vámi spojíme a konzultaci společně domluvíme.
Spojte síly s naší in-house technologií a vylaďte si systém POHODA na míru svým potřebám. Využijte léto k inovacím a vyberte si z našich balíčků, které rozšíří funkce Pohody – od pokročilých tiskových sestav po automatizaci operací. V nabídce najdete třeba balíčky Rozvaha/Výsledovka dle řádku výkazu, Uživatelská agenda Evidence pošty či Převodní můstek pro hromadný import VF z ISDOC. U většiny balíčků přitom obdržíte již hotový soubor daného řešení, který si rychle a jednorázově vložíte do programu. Cena balíčků odpovídá jejich robustnosti a nejčastěji se pohybuje od 1 580 Kč do 6 320 Kč.
Nová verze ekonomického systému POHODA právě vyšla, a tak si můžete všechny novinky prohlédnout na našem webu. Těm nejžádanějším, jako je například tisk položkových zásob bez komponentů, jsme věnovali i několik stran v našem květnovém čísle časopisu, který se nese v rytmu Pohody. Kromě novinek našich programů a aplikací se můžete těšit na článek představující Pohodu jako parťáka pro vedení prodejny, nebo fotoreportáž o tom, jakou roli hrála mKasa na mistrovství světa v ledním hokeji. Samozřejmě nechybí ani příběhy uživatelů našich programů. Přejeme pohodové čtení. :-)
Z důvodu technické údržby webových stránek nebude v pátek 7. června 2024 od 16:00 přístupné Zákaznické centrum STORMWARE ani náš e-shop. Plánovaná doba odstávky je 3 hodiny. V této době nebude možné objednávat naše produkty přes e-shop ani využívat naše Zákaznické centrum. Jednotlivé produkty si můžete znovu začít objednávat až po 19. hodině. Děkujeme za pochopení a přejeme pohodový den.
Konsolidační balíček přinesl řadu změn napříč daňovým systémem České republiky, které se nevyhnuly ani oblasti zdanění nemovitostí. Na našem YouTube kanále jsme vydali dva nové podcasty věnující se této problematice. S daňovým poradcem Stanislavem Suchanem jsme se na zdanění nemovitostí zaměřili a prozkoumali ho ze dvou pohledů – daně z příjmu a daně z přidané hodnoty. Zjistěte odpovědi na všechny nejčastější otázky typu, jaké jsou sazby DPH u nemovitostí, proč se vyplatí prodej dobrovolně zdanit nebo jak je to u družstevních podílů a mnohé další.
V dnešním článku se zaměříme na paušální daň a paušální výdaje u příjmů ze samostatné činnosti. Přečtěte si celý článek na Portálu POHODA, kde se podíváme na podmínky uplatňování a možnosti, jak stanovit dílčí základ daně z podnikání, na co si dát pozor při přechodu mezi paušálními a skutečnými výdaji, rozdíly mezi paušální daní a paušálními výdaji, jednotlivá pásma měsíčních záloh, příslušnou legislativu a terminologii. Součástí článku je i odkaz na kalkulačku finanční správy, na které si můžete spočítat, zda se vám paušální daň vyplatí.
Vedete obchodní činnost a prodáváte své produkty přes e-shop? Natočili jsme pro vás další video do minisérie Obchodní činnosti. V novém videu si ukážeme výhody propojení s Pohodou, která vám práci zjednoduší. Dozvíte se například, jak aktualizovat ceny produktů nebo jak načíst objednávku do Pohody. A díky synchronizaci budete mít maximální kontrolu nad skladovými pohyby. Zhlédněte video na téma E-shop a posuňte své podnikání zase o level výš. Při správě elektronického obchodu tak můžete ušetřit čas sobě i svým zaměstnancům.
Zhlédněte zdarma náš nový seriál Účtujeme v Pohodě, který vychází z naší stejnojmenné příručky. Ve videích se setkáte s nejběžnějšími účetními příklady z praxe, které vždy postupně krok po kroku vyřešíme. Potřebujete například zjistit, jak zaúčtovat přijaté a vydané faktury? Nebo jak si poradit s účtováním časového rozlišení či vzájemného zápočtu? Odpovědi na tyto a další otázky se dozvíte v jednotlivých kategoriích. Navíc neustále pracujeme na natáčení dalších videí, takže pokud sháníte nějaký další příklad z příručky, pak vězte, že se může v našem seriálu už brzy objevit. :-)
Ačkoli spousta lidí považuje slova mzda a plat za synonyma, opak je pravdou. Mzda je definovaná jako peněžité plnění peněžité hodnoty, které poskytuje zaměstnavatel zaměstnanci za práci. Zatímco o platu mluvíme v případě, pokud je zaměstnavatelem stát, územní samosprávný celek, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba zřízená Ministerstvem školství. Z jakých složek se mzda skládá? Kolik činí zákonné odvody ze mzdy? Jak provést výpočet čisté mzdy a její zaúčtování? Přečtěte si celý článek na Portálu POHODA, kde najdete i konkrétní příklady výpočtu mzdy s daňovým bonusem nebo se zvýšenou sazbou daně.
POHODA není jenom účetním programem. Díky vestavěné prodejně vám umožní také komplexní vedení maloobchodní činnosti. Nabízí řadu funkcí, aby provoz vašeho obchodu co možná nejvíc usnadnila – např. platby kartou i bez terminálu, možnost propojení s různými hardwarovými doplňky, snadné ovládání třeba jen za pomoci klávesnice, okamžitý tisk dokladů apod. A jde to i bez vedení skladů – s agendou Kasa Mini, která umožní prodej bez zásob. Jak vypadá takové využití Pohody v obchodní praxi, jsme pro vás natočili do naší minisérie. V případě jakýchkoli dotazů neváhejte a domluvte si bezplatnou konzultaci.
Nový konsolidační balíček vlády přinesl od ledna 2024 několik novinek, které se možná týkají i vás. Nově totiž byla zrušena registrační povinnost k daním z příjmů u poplatníků daně z příjmů fyzických osob, plátců daně z příjmu právnických osob vybírané srážkou a plátců zajišťujících daň. Začínající OSVČ se tedy od ledna nemusí na finančním úřadě registrovat k dani z příjmů fyzických osob podávajících přiznání. Registrační povinnost ale nadále zůstává v platosti pro právnické osoby a zaměstnavatele (právnické i fyzické osoby). Potřebujete vědět víc? Přečtěte si celý článek na Portálu POHODA..
Ať už jste si zakoupili Pohodu, nebo jakýkoli jiný produkt od STORMWARE, neváhejte využít naši nabídku individuálních školení, která vám přizpůsobíme na míru podle vašich požadovaných okruhů témat, která byste chtěli probrat. Zásadní výhodou individuálního školení je možnost ukázky na vašich datech a také zvolení si, jak bude probíhat – online nebo osobně na jedné z našich poboček. A jelikož slovo „individuální“ myslíme opravdu vážně, naši lektoři mohou provést kurz i přímo u vás ve firmě. Stačí vyplnit poptávkový formulář.
Na našem YouTube kanále najdete řadu užitečného a poučného videoobsahu. Nově jsme například připravili dva seriály, které vám pomohou k obohacení práce v ekonomickém software a ukáží ho z jiné perspektivy. Pravidelně také nahráváme nové videonávody a minutové tipy. Stejně jako zde narůstá počet videí, roste i počet našich odběratelů. Už nás také odebíráte? Pokud ne, tak neváhejte, připojte se k dalším 4 000 odběratelů a získejte přednostní přístup k nejnovějším videím, podcastům, seriálům, online kurzům, shorts a dalším tipům pro všechny účetní a podnikatele.
Přiznání k dani z příjmů dělá vrásky na čele nejedné účetní, udělejte si sestavování daňových přiznání růžovější díky programu TAX. Podívejte se zdarma na reprízu webináře zaměřeného na spolupráci programů TAX a POHODA. Naši lektoři vám během dvaceti minut představí nejdůležitější kroky vedoucí k sestavení přiznání k dani z příjmů. Po správném nastavení systému TAX a propojení s ekonomickým softwarem POHODA se vám mnoho polí v daňovém přiznání automaticky vyplní a vypočte. Neváhejte a přihlaste se na termín 6. 3. nebo 13. 3. Na registrovaný email od nás obdržíte odkaz na YouTube vysílání.
Na začátku ledna jsme vám představili videonávod, kde jsme řešili změnu sazeb DPH od 1. 1. 2024 a potřebná nastavení v agendě Zásoby. Nyní se zaměříme na to, jak jedna z největších novinek konsolidačního balíčku ovlivní doklady. V novém videonávodu se můžete těšit na jednotlivé kroky, jak správně postupovat v softwaru POHODA, a na několik příkladů z praxe. Současně na našich stránkách naleznete podrobný přehled legislativních změn platných od 1. 1. 2024 a jak na ně POHODA reaguje. Zjistěte více o zrušených slevách na dani, nároku na dovolenou u „dohodářů“ a dalších novinkách.
Únor se pro mzdové účetní každoročně nese ve znamení vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti, resp. srážkové daně, které může být často komplikované a zdlouhavé. V lednové verzi ekonomického software POHODA jsme vám ale představili novou agendu Vyúčtování daně z příjmů, která vaši práci výrazně urychlí a zjednoduší. Podívejte se na praktický videonávod, který pro vás natočila naše lektorka Tereza. Krok po kroku si s ní projdete vytvoření formuláře, popis jednotlivých sekcí ve vyúčtování ze závislé činnosti a srážkové daně a následné odeslání.
Už dál neváhejte a přihlaste se na náš bezplatný webinář, aby ve vašem účetnictví převážila POHODA. Na webináři se dozvíte všechny potřebné kroky vedoucí z vašeho starého účetního programu k novému, na který se můžete vždy 100 % spolehnout. Ekonomický software POHODA nabízí širokou škálu agend, které jsou tvořeny na základě nejaktuálnějších legislativních předpisů. Dále máte možnost kdykoliv využít pomoc od našich konzultantů ze zákaznické podpory společně s dalším užitečným obsahem. Díky registraci na webinář obdržíte dárek – v podobě videí Účtujeme v Pohodě a Obchodní činnosti.
Zajímají vás největší legislativní novinky letošního roku? V tom případě navštivte náš YouTube kanál, kde na vás už teď čeká nový playlist se záznamem školení legislativních novinek. Naleznete zde všechna nejdiskutovanější témata letošního ledna, jako je DPH, daň z příjmů fyzických i právnických osob, mzdy či dohody konané mimo pracovní poměr. Navíc jsme ve spolupráci se společností SLUTO natočili nový podcast na téma Digitalizace účetnictví, kde se dozvíte, jaké je vnímání tohoto trendu z pohledu účetní kanceláře. Přejeme vám pohodově strávený čas během vzdělávání.
Pokud jste si v loňském roce pořídili byt, dům nebo třeba pozemek, je potřeba nejpozději do středy 31. 1. 2024 podat Přiznání k dani z nemovitých věcí. Daň je potom nutné zaplatit do 31. 5. 2024. Zpozornět by měli ale i majitelé garáží, stavebních pozemků či uživatelé nemovitostí ve vlastnictví státu. Mnozí z nich budou totiž muset kvůli legislativním změnám podat nové daňové přiznání, i když v předchozích letech stačilo zaplatit pouze daň. Díky lednové verzi systému TAX můžete Přiznání k dani z nemovitých věcí pohodlně vystavit a elektronicky podat – aktualizovali jsme tiskopis, související přílohy i pokyny.
Zajímají vás největší legislativní novinky letošního roku? V tom případě navštivte náš YouTube kanál, kde se od dnešního dne zdarma vysílá záznam školení legislativních novinek. V každý všední den do konce ledna v 10 hodin zveřejníme vždy jedno video věnující se konkrétnímu tematickému okruhu. Můžete se těšit na oblasti jako je DPH, daň z příjmů fyzických i právnických osob, mzdy či dohody konané mimo pracovní poměr. Současně pro vás máme bonus ve formě nového podcastu na téma Digitalizace účetnictví, který vznikl ve spolupráci s účetní kanceláří SLUTO. Dopřejte si pár minut pohodového studia.
Rádi rozvíjíte své profesní dovednosti? Pak si na seznam předsevzetí pro rok 2024 určitě připište návštěvu našeho nového online školení PAMICA: Rozvrhy pracovní doby a úvazky. Na několika simulacích si vyzkoušíte, jak se různé rozvrhy pracovní doby a úvazků promítnou do mezd zpracovávaných v systému PAMICA. Navíc si v Pamice projdeme i legislativní novinky týkající se „dohodářů“ – výpočet dovolené, individuální rozvrh pracovní doby nebo výpočet mzdy. Jako bonus obdrží každý účastník manuál v elektronické podobě. Příliš neváhejte, zbývá už jen pár volných míst.
Registrujte se na bezplatný online webinář, ve kterém vám naši lektoři během půl hodiny shrnou, proč je výhodné svěřit personální a mzdovou agendu systému PAMICA. Ukážeme vám, jak si díky Pamice poradíte i se specifickými pracovněprávními případy nebo jak vám pomůžeme s převodem dat z vašeho současného systému. Jako poděkování za váš zájem a registraci na webinář od nás navíc obdržíte jako bonus kalendář pro mzdové účetní na rok 2024 s více než 80 „deadliny“ různých mzdových úkonů. Rádi vám přitom k Pamice zodpovíme jakékoliv otázky, neváhejte se na nás obrátit.
Od 1. 1. 2024 došlo k celé řadě legislativních změn. Mezi nejvýznamnější novinky se bezesporu řadí změna sazeb daně z přidané hodnoty. Nově budou platné pouze dvě sazby DPH, a to 12 % a 21 %. Jak si všechno potřebné nastavíte v agendě Zásoby v ekonomickém systému POHODA, můžete zhlédnout v našem nejnovějším videonávodu, kde se na praktických příkladech dozvíte, jak správně postupovat. Změna sazeb DPH se současně dotkla i našich dvou aplikací mPohody a mKasy – i pro jejich uživatele jsme proto připravili užitečný návod, kde jsou jednotlivé úkony popsány krok za krokem.
Archiv roku 2023 Archiv roku 2022 Archiv roku 2021 Archiv roku 2020 Archiv roku 2019 Archiv roku 2018 Archiv roku 2017 Archiv roku 2016 Archiv roku 2015 Archiv roku 2014 Archiv roku 2013 Archiv roku 2012 Archiv roku 2011 Archiv roku 2010
Program POHODA Startsi již stáhlo 512483 uživatelů
POHODA Start má po registraci časové omezení do 31. 12. 2017. Po uplynutí tohoto období bude možné nainstalovat novou verzi a pokračovat v bezplatném používání v dalším roce.
Jakmile dojde k překročení limitu volných záznamů nebo uplyne časové omezení, budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Pokud si později koupíte plnou verzi programu POHODA, budete do ní moct převést všechna data pořízená v programu POHODA Start a pokračovat s nimi dále bez omezení.
POHODA Start má bez registrace limit 200 volných záznamů v účetním deníku, resp. 100 záznamů v peněžním deníku a je možné ji používat 3 měsíce od první instalace na počítač (nebo do konce roku 2017, pokud je blíž než za 3 měsíce od první instalace). Pokud si přejete tyto počáteční limity zvýšit, zvolte si stažení s registrací na záložce A v tomto okně. Registraci je případně možné provést i později přímo z programu POHODA Start.
Po vyčerpání limitů budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Děkujeme Vám, že jste si vybrali program POHODA Start.
Na e-mail uvedený ve formuláři obdržíte registrační číslo.
Nainstalujte program POHODA Start do svého počítače. Při spouštění programu stiskněte tlačítko Registrace. V průvodci vyberte možnost Zadat registrační číslo programu POHODA Start a na další straně vyplňte zaslané registrační číslo.
Pokud stahování nezačne do 15 vteřin, klikněte na tlačítko Stáhnout
Zavolejte nám 567 112 611
Zákaznická podpora
Online konzultace
Kontaktujte naše pobočky