STORMWARE s.r.o. / 27. 12. 2021
Do konce tohoto roku zbývá jen pár pracovních dní, a tak ještě než začnete vystavovat doklady v novém období, podívejte se na naše tipy pro přelom roku v aplikaci mKasa. Zjistíte, jak správně nastavit číselné řady nebo na co nezapomenout při synchronizaci dat s Pohodou, resp. mPohodou.
PDF ke stažení zdarma: Checklist pro přelom roku v aplikaci mKasa
Abyste v příštím roce mohli bez přerušení navázat na svou nynější práci, musí být v aplikaci mKasa dopředu nastaveny číselné řady.
Komunikuji-li s programem POHODA přes balíčky nebo mServer, zkontroluji, zda jsou v Pohodě vytvořeny číselné řady pro blížící se kalendářní rok. Pokud ne, řady založím a data synchronizuji.
Komunikuji-li prostřednictvím aplikace mPOHODA, zkontroluji na webovém rozhraní mPohody v agendě Číselné řady, zda existuje definice číselných řad platná i v příštím roce.
Nemám-li pro nový rok definici číselných řad zadanou, vytvořím buď novou, nebo prodloužím platnost stávající, vyhovuje-li nastaveným formátem číselných řad.
Používám-li stále stejné nastavení číselných řad, nechám jejich definici časově neohraničenou – mKasa tak bude v příštích letech vytvářet dokladové číselné řady sama. Až tedy budu vystavovat první doklad v příslušném kalendářním roce, nechám mKasu založit konkrétní dokladové řady.
Pokud byly číselné řady jakkoliv upraveny, synchronizuji data na mobilní zařízení.
Než vaše účetní začne uzavírat účetní období, je nutné zkontrolovat, že v aplikaci pro uzavíraný kalendářní rok nezůstaly žádné nesynchronizované záznamy.
Ověřím, zda nejsou v aplikaci uloženy odložené prodejky a případně je odbavím či smažu, pokud k jejich zachování není důvod.
Spustím na používaných mobilních zařízeních synchronizaci dat a následně provedu synchronizaci i na straně programu POHODA.
Zkontroluji, že v žádné agendě nezůstal nesynchronizovaný záznam. Nesynchronizované záznamy jsou v agendě Doklady označeny .
Na detailu záznamu na záložce Synchronizace zjistím, proč se záznam nepřenesl do Pohody, resp. mPohody.
Komunikuji-li přes aplikaci mPOHODA, ověřím synchronizaci záznamů do programu POHODA na webovém rozhraní mPohody, kde mi práci usnadní karta Synchronizace na informační ploše.
Kliknutím na ikonu nesynchronizovaného záznamu zobrazím dialogové okno, díky kterému zjistím, proč k importu daného dokladu do Pohody nedošlo.
Odstraním příčinu nesynchronizování dokladu a zopakuji úkony popsané v předchozích bodech tohoto bloku (kromě bodu 1).
Při komunikaci přes balíčky nebo mServer raději vytvořím zálohu jednotky a uschovám ji na bezpečném místě.
Na začátku nového účetního období je potřeba ověřit, že je vaše firma v aplikaci mKasa připravena k vystavení prvního dokladu.
Ověřím, že byla před prvním prodejem synchronizována data, aby byly v agendě Kasa nabízeny správné stavy skladových zásob, prodejní ceny a formy úhrad.
Pokud např. do firmy přišli úplně noví zaměstnanci, nastavím jim v Pohodě v agendě Nastavení/Kasy/Kasy požadované funkce a zabezpečení. Při komunikaci přes aplikaci mPOHODA nastavím uživatelům předplatné a případná omezení práce v aplikaci.
Odesílám-li data na EET, zkontroluji platnost certifikátu a správné nastavení pro odesílání.
Ověřím připravenost aplikace z hlediska nastavení hardwaru, tj. tiskáren, platebních terminálů a případně čteček.
Synchronizuji data na mobilní zařízení a je hotovo. :-)
|
|
Jak se připravit na konec roku v aplikaci mKasa?
Na co na přelomu účetních období určitě nezapomenout a jak mít přehled o správném načtení a platnosti číselných řad či synchronizaci záznamů, vám v tomto videonávodu ukáže náš lektor Vojta.
Když si nebudete s něčím vědět rady, pomůže vám online příručka aplikace mKasa, databáze nejčastějších otázek a odpovědí nebo naše videonávody.
|
|
|
Byl tento článek užitečný? Dejte o něm vědět ostatním.
Mohlo by vás také zajímat