Letos končí platnost prvních pokladních certifikátů – to se týká především podnikatelů, kteří začali evidovat v 1. vlně EET. Pokud patříte mezi ně, je potřeba vygenerovat certifikát nový a nahrát jej do pokladního zařízení – systém EET totiž nebude datové zprávy podepsané neplatným certifikátem přijímat.
Postup pro zjištění platnosti a vygenerování nového pokladního certifikátu zůstává stejný jako dříve. Pro jistotu jsme vám ho shrnuli do 4 kroků.
1. KROK – Ověření platnosti certifikátu
Jestli vašemu certifikátu končí platnost, si můžete ověřit přímo ve webové aplikaci EET Finanční správy. Stačí se přihlásit, v menu zvolit odkaz Certifikáty a následně Seznam certifikátů. Zde vidíte datum expirace daného certifikátu.
Platnost vašeho certifikátu ověřují také přímo naše aplikace, a to od verze mPOHODA 5.0.2 a mKasa 3.3.0.
3. KROK – Nahrání nového certifikátu do systému
Následně už stačí jenom nový certifikát nainstalovat. Návod, jak na to, najdete přímo v nápovědě aplikace mPOHODA, resp. mKasa.
4. KROK – Zneplatnění starého certifikátu
Jakmile si ověříte, že nový certifikát funguje, je potřeba ten starý zneplatnit. Opět tak provedete v aplikaci EET Finanční správy v sekci Seznam certifikátů. Zde stačí vybrat daný certifikát, kliknout na jeho sériové číslo a následně na tlačítko Zneplatnit.
V případě, že si s čímkoliv v aplikacích nebudete vědět rady, neváhejte nás kontaktovat (tel.: 567 117 711, e-mail: hotline@stormware.cz) – stačí nahlásit ID zákazníka a naše konzultantky vám poradí. Aktuální dění týkající se EET pak najdete i na webu Elektronická evidence tržeb pod lupou.