Novinky ve verzi Září 2024

Popisovaná verze:
PAMICA Září 2024, release 13800, 11. 9. 2024
Vztaženo k verzi:
PAMICA Leden 2024, release 13600
Aktualizace:
PAMICA release 13804,
vydáno 6. 12. 2024

Aktualizace reagující na připomínky uživatelů či aktuální legislativní vývoj zpřístupníme operativně v Zákaznickém centru.

Personální události

Chcete mít přehled o personálních a mzdových informacích, které odesíláte svým zaměstnancům prostřednictvím e-mailu nebo datové schránky? Nově vám s tím pomůže agenda Personální události.

Do nabídky Personalistika jsme přidali novou agendu Personální události, do které můžete zaznamenávat události spojené se zaměstnancem, jako například odeslání e-mailu nebo datové zprávy do datové schránky zaměstnance. Kromě agendy Personální události si můžete u jednotlivých zaměstnanců zobrazit a zadávat nové události i z agend Personalistika, Pracovní poměry a Mzdy/příslušný měsíc prostřednictvím záložky Události. V agendě Pracovní poměry a Mzdy/příslušný měsíc zpřístupníte záložku Události zatržením volby Povolit události v pracovních poměrech a mzdách v agendě Globální nastavení v sekci Události.

V agendě Personální události naleznete události spojené se zaměstnancem, např. odeslání e-mailu nebo datové zprávy.

Nové záznamy můžete přidávat povelem Vložit událost, který naleznete v kontextovém menu na záložce Události nebo v nabídce Záznam/Události. V agendě Personalistika je lze přidávat i přímo zápisem do tabulky Události. Náplň evidence událostí závisí na konkrétních potřebách vaší firmy, jako příklad lze uvést zaznamenání důležitého telefonického hovoru se zaměstnancem nebo odeslání dopisu zaměstnanci.

Nové záznamy můžete přidávat povelem Vložit událost, který naleznete v kontextovém menu na záložce Události nebo v nabídce Záznam/Události.

Události je možné nechat vytvářet také automaticky při odesílání e-mailu nebo komunikaci přes datové schránky. Díky záložce Události snadno dohledáte, jaké dokumenty byly odeslány konkrétnímu zaměstnanci. Pro tuto funkci je třeba mít v agendě Globální nastavení v sekci Události zatržené volby E-mailová komunikace, resp. Komunikace přes datové schránky.

Rozhodli jste se využívat evidenci, resp. automatické zaznamenávání personálních událostí při odesílání sestav v PDF e-mailem nebo datovou schránkou? U některých tiskových sestav, které nesouvisí přímo se zaměstnancem, si můžete určit, zda chcete událost při odesílání sestav e-mailem, resp. datovou schránkou zaznamenávat.

Do dialogového okna Tisk pro nabídku PDF jsme přidali nový povel Vložit událost při odeslání. Povel je přístupný u vybraných sestav.

Personalistika

Uplatňujete si náhradu nákladů za zpracování srážek ze mzdy, které vám vznikají v souvislosti s výkonem rozhodnutí nebo exekuce srážkami ze mzdy? Nově se při zadání složky S01n nabídnou složky zákonných srážek, díky kterým si náhradu můžete uplatnit.

V agendě Personalistika na záložce Trvalé srážky je možné při zadání složky srážky S01n provést její svázání se zákonnou srážkou, na kterou si může zaměstnavatel provést srážku na náhradu nákladů.

V poli Trvalá srážka vyberte příslušnou složku zákonné srážky S01a Zákonná srážka celkovou částkou - exekuce, S01, S02, S03 nebo S04. Pro svázání se nabídnou složky srážek, které byly zahájeny k 1. 1. 2022 nebo později. V případě, že se v poli Trvalá srážka nenabídne žádná zákonná srážka, na náhradu nákladů nemáte nárok.

V poli Trvalá srážka vyberte příslušnou složku zákonné srážky S01a Zákonná srážka celkovou částkou - exekuce, S01, S02, S03 nebo S04.

Zaměstnáváte cizince? Nově vás program upozorní při nástupu cizince do zaměstnání nebo ukončení zaměstnání cizince na nutnost vystavení hlášení na úřad práce.

Nově jsme do agendy Definice upomínek doplnili upomínky Hlášení cizinců na ÚP (nástup) a Hlášení cizinců na ÚP (ukončení). Tyto upomínky se vygenerují u zaměstnanců, kteří budou mít v agendě Personalistika na záložce Cizinec vyplněné pole Číslo dokladu, tzn. bude se jednat o cizince. Z upomínky můžete v poli Akce pomocí tlačítka Provést vystavit hlášení cizinců na Úřad práce.

Z upomínky můžete v poli Akce pomocí tlačítka Provést vystavit hlášení cizinců na Úřad práce.

V agendě Personalistika jsme na záložku Daně a pojistné přidali dva nové typy Vyplaceno z dlužných mezd - zdanitelný příjem (srážková daň), zadaná částka navýší příjem na ř. 1 a 2 v tiskové sestavě Potvrzení o zdanitelných příjmech (srážková daň) a typ Vyplaceno z dlužných mezd - srážková daň, kdy částka navýší hodnotu na ř. 3 v tiskové sestavě Potvrzení o zdanitelných příjmech (srážková daň).

Potřebujete vyhledat zaměstnance, kterým poskytujete příspěvky na některý z produktů spoření na stáří?

Do agendy Personalistika jsme přidali předdefinovaný dotaz Neukončené produkty na stáří, který vyfiltruje všechny zaměstnance, kteří mají na záložce Produkty na stáří zadaný neukončený příspěvek.

Na tiskové sestavě Pracovní smlouva se již uvede, zda je pracovní poměr uzavřený na dobu určitou nebo neurčitou.

eNeschopenka

Potřebujete ze všech evidovaných eNeschopenek vybrat ty, u kterých nemáte vystavené Podání NEMPRI nebo HZUPN? Potom vás určitě potěší nové předdefinované filtry v agendě eNeschopenka.

Na záložce Evidence podání naleznete vytvořené podání NEMPRI a HZUPN. V agendě eNeschopenka nově naleznete dotazy s názvem Nevystavené HZUPN, resp. Nevystavené NEMPRI. S jejich pomocí vyberete všechny eNeschopenky, ke kterým je nutné vystavit příslušné podání.

Stejně tak si můžete vyhledat pomocí předdefinovaného dotazu Vystavené HZUPN a NEMPRI eNeschopenky, u kterých již máte podání vystavené.

Do agendy eNeschopenka jsme přidali novou záložku Evidence podání. V tabulce Evidence podání jsou zaznamenány jednotlivá podání za zaměstnance, a to Hlášení zaměstnavatele při ukončení pracovní neschopnosti (HZUPN) a Příloha k žádosti o dávky nemocenského pojištění (NEMPRI), na příslušné podání se můžete přepnout pomocí povelu Otevřít z místní nabídky, kterou vyvoláte stisknutím pravého tlačítka myši.

Na záložce Evidence podání naleznete vytvořené podání NEMPRI a HZUPN.

Používáte k rozlišení záznamů Štítky záznamů? Nově můžete toto třídění a značení záznamů využít v agendách eNeschopenka a Roční zúčtování.

Použití štítku nově najdete v nabídce Záznam/Označení/Štítky záznamu, resp. pomocí nabídky přes pravé tlačítko myši v tabulce agendy. Pomocí tohoto povelu se přepnete do agendy Štítky záznamů, která slouží ke správě jednotlivých štítků. Barvy štítků je vhodné si zde přejmenovat dle vašich potřeb.

Použití štítku nově najdete v nabídce Záznam/Označení/Štítky záznamu, resp. pomocí nabídky přes pravé tlačítko myši v tabulce agendy..

Mzdy

Zefektivnili jsme vystavení podání NEMPRI a HZUPN. PAMICA vám nově pohlídá, abyste příslušná podání nevystavili zaměstnancům duplicitně.

Na dialogu složek nepřítomnosti je nově přidána volba Vystavit NEMPRI, která je určující pro vystavení podání NEMPRI. V případě, že je trvání nepřítomnosti 15 kalendářních dní nebo delší, je na dialogu složky nepřítomnosti nastavena nová volba Vystavit NEMPRI. Tato volba je nastavena pro čerpání nemocenských dávek i pro tyto druhy nepřítomností H05, H06, H07, H13, H14, H15, H16, pro které je nutné podání NEMPRI vystavit.

Na dialogu složek nepřítomnosti je nově přidána volba Vystavit NEMPRI, která je určující pro vystavení podání NEMPRI.

Při zvolení povelu Podání NEMPRI z nabídky Záznam je pak pro generování NEMPRI směrodatné nastavení volby Vystavit NEMPRI na jednotlivých složkách nepřítomnosti. V případě, že již podání NEMPRI bylo vytvořeno, opětovně jej již nevytvoříme. Pokud potřebujete provést opravu nepřítomnosti a následně opravu podání NEMPRI, je třeba u vybraného zaměstnance a složky nepřítomnosti znovu nastavit volbu Vystavit NEMPRI.

Stejná kontrola je realizována i pro podání HZUPN tak, aby se již nevytvářelo duplicitní podání. Na dialogu složek nepřítomností je pro tyto účely využita volba Vystavit HZUPN.

Do agendy Mzdy/příslušný měsíc jsme přidali novou záložku Evidence podání. V tabulce Evidence podání jsou zaznamenána jednotlivá podání za zaměstnance, a to Hlášení zaměstnavatele při ukončení pracovní neschopnosti (HZUPN), Příloha k žádosti o dávky nemocenského pojištění (NEMPRI) a Výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě DPP (VPDPP), na příslušné podání se můžete přepnout pomocí povelu Otevřít z místní nabídky, kterou vyvoláte stisknutím pravého tlačítka myši.

Na záložce Evidence podání naleznete vytvořené podání NEMPRI a HZUPN

V programu PAMICA nově můžete provést import docházky i pro zaměstnance, kteří mají v agendě Pracovní poměry nastavený rozvrh pracovní doby Individuální. Z XML souboru s docházkou se do vystavené mzdy na záložku Úvazek naimportuje individuální kalendář pracovní doby.

Odesíláte výkaz příjmů zúčtovaných zaměstnavatelem zaměstnancům činným na základě dohody o provedení práce (VPDPP)?

Při zaúčtování mezd vybraného měsíce se nově automaticky vytvoří upomínka na podání výkazu VPDPP. Pomocí tlačítka Provést je možné výkaz vystavit přímo z agendy Upomínky.

Zaměstnancům s časovou mzdou můžete nově zadat osobní ohodnocení složkou C20 Os. ohodnocení, které bude kráceno ve vztahu k odpracované době.

Do agendy Definice složek mezd jsme přidali do skupiny Časová mzda novou složku mzdy C20 Os. ohodnocení. Ve vystavené mzdě se výše osobního ohodnocení vypočte v poměru odpracované doby k počtu hodin úvazku zaměstnance.

Složku mzdy C20 Os. ohodnocení můžete přednastavit v agendě Pracovní poměry na záložce Trvalé složky mzdy, případně je možné ji vložit až ve vystavených mzdách na záložku Složky mzdy, a to buď jednotlivě, nebo hromadně prostřednictvím povelu Vložit složky mezd z nabídky Záznam. Složku mzdy je možné importovat z docházkového systému.

XML komunikace

Rozšířili jsme XML komunikaci verzi 2.0 o nové možnosti exportu, a to:

  • možnost exportu agend Personalistika a Pracovní poměry (pouze řada PAMICA SQL), tento export můžete využít pro napojení na jakýkoliv mzdový nebo personální systém
  • možnost exportu z agend Střediska, Zakázky, Činnosti
  • možnost exportu z agend Zdravotní pojišťovny, Životní pojišťovny a Penzijní společnosti

XML komunikaci Personalistiky a Pracovních poměrů pro PAMICA SQL ve verzi 2.0 jsme rozšířili o import dalších polí: Datová schránka, Soukromý e-mail, Heslo PDF, Štítky záznamů, Volitelné parametry, Poznámka a Rozvrh pracovní doby.

XML tisk nově podporuje tisk soupiskových sestav.

V rámci XML komunikace jsme přidali filtr záznamů využívající SQL definici, který lze využívat jak pro XML export dat, tak pro XML tisk. Díky tomu si můžete pomocí SQL definice typu „WHERE“ dotazu určit vlastní filtr pro výběr záznamů. SQL definici si můžete sestavit sami, anebo využít uživatelského rozhraní programu PAMICA, která ji složí za vás.

V příslušné agendě provedete výběr záznamů. V dialogovém okně Tisk vyberete požadovanou soupiskovou sestavu a přes pravé tlačítko myši otevřete místní nabídku. Prostřednictvím volby Export nastavení tisku do XML… se vygeneruje soubor obsahující SQL definici daného filtru záznamů.

Tisk do PDF v rámci XML komunikace jsme rozšířili o možnost uložení vytvořeného PDF do XML odpovědi jako base64.

Nově můžete v rámci jednoho volání XML komunikace provést tisk do PDF a zároveň sestavu ihned dostat zpět v XML odpovědi. Tuto funkčnost lze využít jak při standardní XML komunikaci, tak při volání přes PAMICA mServer.

PAMICA mServer

Do nastavení instance mServeru jsme přidali záložku Monitoring. Do ní jsme ze záložky Základní přemístili volby týkající se logování komunikace přes mServer a nově přidali možnost nastavení odmazávání historických logů a přenesených dat.

Do nastavení instance mServeru jsme přidali záložku „Monitoring“.

Provedli jsme drobné změny ve funkčnosti volání mServeru:

  • při zastavení HTTP serveru se nově ukončí všechna spojení "keep-alive", na kterých neprobíhá zpracování HTTP requestu
  • při ukončení/restartu mServeru se záznam z tabulky HttpServerRun odstraní až po uzavření všech TCP spojení

Homebanking

Do agendy Nastavení/Homebanking jsme přidali novou službu Creditas API, která umožňuje prostřednictvím online komunikace přes API rozhraní odeslání příkazů k úhradě.

Ostatní

PAMICA nově podporuje načítání velkoobjemových datových zpráv.

Do agendy Odeslané datové zprávy dostupné z nabídky Soubor/Datová komunikace je nově možné importovat tzv. velkoobjemové datové zprávy s velikostí max. 100 MB.

Aktualizovali jsme záznamy v agendě Obce dle platného číselníku České pošty.

V programu PAMICA můžete nově nastavit rozsah, jaký se má v tabulkách agend posouvat při otočení kolečkem myši.

Do nabídky Nastavení/Přizpůsobit jsme přidali volbu Posun kolečkem myši dle OS. PAMICA převezme nastavení posunu kolečkem myši podle operačního systému Windows.

PAMICA převezme nastavení posunu kolečkem myši podle operačního systému Windows.

V řadě PAMICA SQL jsme do nabídky činností pro automatické úlohy přidali možnost Povolení/zákaz spuštění programu.

Funkci Databáze/Zákaz spuštění programu… dostupnou v agendě Účetní jednotky dobře znáte z předchozích verzí programu PAMICA. Nově si pro ni můžete naplánovat automatickou úlohu a díky tomu zajistíte, že před plánovanými činnostmi ve stanoveném časovém intervalu bude PAMICA ukončena a nedojde k jejímu spuštění.

V řadě PAMICA SQL do nabídky činností pro automatické úlohy jsme přidali možnost Spuštění/Zastavení/Restart PAMICA mServeru.