Zákaznický displej
V mKase je možné nastavit zákaznický displej, na kterém můžete v reálném čase zákazníkovi zobrazovat položky nákupu, jeho mezisoučet a po zaplacení i částku, která má být vrácena.
Zákaznický displej si aktivujte v agendě Hardware, kde si nastavíte uvítací zprávu, která se zákazníkovi zobrazí na displeji před markováním položek. Zpráva může mít podobu textu nebo obrázku (o max. velikosti 5 MB).
Nastavit lze i zprávu po dokončení nákupu a také prodlevu toho, za kolik vteřin se po ní opět zobrazí uvítací zpráva.
Zákaznický displej je možné nastavit na platformě Windows nebo jako sekundární displej na platformě Android (mezi aktuálně podporované displeje patří Sunmi T2s a Sunmi D3 Mini).
Aplikace GP tom
Máte-li aplikaci GP tom, propojte si ji s mKasou a používejte terminál v mobilním zařízení. V agendě Hardware na záložce Platební terminál nastavte přepínač na hodnotu Zapnuto. Ve výklopném seznamu Platební terminál vyberte Aplikace GP tom. Do pole Terminal ID vyplňte TID terminálu, které Vám přiřadil poskytovatel služeb. Je-li terminál součástí zařízení, vyplňte API key, který najdete v aplikaci GP tom. Pokud terminál není součástí zařízení, je potřeba kromě API key vyplnit také přihlašovací údaje (uživatel + heslo) do aplikace GP tom.
Nezapomeňte, že pro správnou komunikaci mKasy a aplikací GP tom je potřeba mít v programu POHODA nastaven platební terminál k bankovnímu účtu a také je třeba mít nastaveno zaúčtování prodejek v agendě Globální nastavení.
Vyhledání odběratele čtečkou QR nebo čárových kódů
Stálé zákazníky již nemusíte ručně dohledávat v adresáři – v nové verzi mKasy si je jednoduše načtete čtečkou, čímž se do prodejky automaticky propíše například i sleva pro konkrétního zákazníka. Abyste mohli odběratele vkládat na doklady, nejprve si tuto volbu zapněte v agendě Nastavení/Doklady. Po aktivaci této volby přibude v agendě Kasa nová možnost pro vyhledávání, a to Odběratel.
Pro rychlé vyhledání a vložení odběratele na doklad je potřeba mít u odběratele v agendě Adresář vyplněno pole Číslo, resp. Smlouva. Ta je možné vyplnit při zakládání adresy ručně, čtečkou, nebo si je přenést synchronizací dat z Pohody či mPohody. Pokud máte zákaznickou kartu zákazníka, stačí při prodeji aktivovat vyhledávání dle odběratele, sejmout QR nebo čárový kód a tím dojde k vložení odběratele na doklad.
Kód zákazníka je možné také zobrazit v agendě Adresář pomocí volby Zobrazit kód zákazníka, kde ve výklopných seznamech vyberte údaj pro zobrazení (číslo zákazníka nebo smlouvy) a typ zobrazovaného kódu (QR kód nebo čárový kód).
Optimalizace a vylepšení
V hlavním menu na položce Synchronizace se zobrazuje počet nesynchronizovaných dokladů.
Přidána podpora tisku prostřednictvím knihovny pro terminály NEXGO.
Pro export transakčního logu platebního terminálu lze nastavit automatické mazání záznamů po uplynutí zvoleného počtu dní.
Optimalizace klávesnice v agendě Kasa.
Další drobné opravy a optimalizace.
mKasa si nově přebere z Pohody nebo mPohody formu úhrady typu Převod, kterou lze použít na prodejce i výdejce. K této formě úhrady je nutné mít nastaveno zaúčtování prodejek v agendě Globální nastavení pro správné zaúčtování v programu POHODA. Synchronizace dat proběhne pouze, je-li prodejka vystavena ve verzi mKasy 8.7 a importována do programu POHODA, rel. 13800.