Aby naše stránky fungovaly, jak mají, potřebujeme váš souhlas se zpracováním malých anonymizovaných souborů – tzv. cookies. Dbáme přitom na vaše soukromí, a tak je používáme pouze pro správné fungování webu, statistické účely a měření úspěšnosti reklamních obsahů, abychom mohli zachovat standard služeb, na který jste zvyklí. Projděte si Prohlášení o ochraně osobních údajů.
Ačkoli se cookies ukládají ve vašem internetovém prohlížeči a webová stránka tak má informace o předchozí aktivitě, jsou tyto informace anonymní, neobsahují citlivé údaje a není možné na jejím základě identifikovat konkrétní osobu. Výhodou, že o vás už webová stránka něco ví, je to, že může ušetřit čas a pomoci se zobrazováním pouze relevantního obsahu, zachováním vašeho nastavení, uložením souhlasů, a prozradí nám, jaké informace vám můžeme zobrazovat a jaké ne, a tak se může náš web neustále zlepšovat. Více informací
Tyto cookies nelze vypnout – potřebujeme je pro správné a bezpečné fungování webových stránek s řádným zobrazováním funkčních prvků, například včetně přihlašovacích formulářů.
Díky těmto cookies máme k dispozici anonymizovanou statistiku o tom, co se našim uživatelům na našich stránkách líbí, odkud přicházejí, na co klikají, jak dlouho u nás zůstávají. Tyto informace jsou pro nás skvělým ukazatelem, jak průběžně optimalizovat fungování našeho webu.
Díky těmto souborům můžeme měřit efektivitu reklamy, víme, zda na ni uživatelé klikají, jakou reklamu mohli vidět před návštěvou stránek, a tedy jak jsou naše kampaně úspěšné a užitečné.
K dispozici od: 23. 4. 2015
Ke stažení v Zákaznickém centru
Upozornění: Tento update je určen k verzi programu POHODA Leden 2015, rel. 10900, (resp. 10901 , 10902 , 10903, 10904, 10905).
Upozornění pro uživatele modulu Kasa Offline: Pokud máte nainstalovanou Kasu Offline, rel. 10903, nevyžaduje tento update programu POHODA žádná zvláštní nastavení nebo instalaci Kasy Offline.
Upozornění pro PZD: V případě pobočkového zpracování dat sehrajte všechny balíčky z poboček na centrálu a teprve poté nainstalujte aktualizaci programu POHODA, release 10906 na centrále i pobočkách. Na centrále prostřednictvím povelu Soubor/Datová komunikace/Pobočkové zpracování dat/Odeslání dat vygenerujte balíček č. 1 pro každou pobočku. V agendě Soubor/Účetní jednotky založte na pobočkách z balíčku č. 1 novou účetní jednotku.
Popis updatu:
Personalistika a mzdy
Komunikace s aplikací mPOHODA (Beta)
Komunikaci zatím využijete v případě, že se účastníte testování naší zbrusu nové aplikace mPOHODA (www.mpohoda.cz/).
V rámci testování doporučujeme provést zálohu databází.
Nastavení komunikace v programu POHODA Pro komunikaci s aplikací mPOHODA stačí v agendě Globální nastavení/mPOHODA zatrhnout volbu Zapnout komunikaci s mPOHODA. Poté doplníte přihlašovací jméno (e-mail) a heslo, pod kterými jste se registrovali na webovém rozhraní aplikace mPOHODA. Pro úspěšnou komunikaci je důležité mít zadané stejné IČ u účetní jednotky v programu POHODA a v aplikaci mPOHODA.
Synchronizovat data může pouze administrátor nebo uživatel, který má zatrženou volbu mPOHODA ve stromu práv Soubor/mPOHODA v agendě Přístupová práva. Nechcete-li, aby uživatel mohl data synchronizovat, zatržení volby zrušte.
Adresy Adresy je možné synchronizovat mezi programem POHODA a aplikací mPOHODA oboustranně. Změníte-li adresu v programu POHODA, projeví se změny po synchronizaci dat i v aplikaci mPOHODA a naopak. Pokud provedete změny v programu POHODA, ale zároveň i v aplikaci mPOHODA, dojde při synchronizaci dat k úpravě adresy v aplikaci mPOHODA dle změn v programu POHODA. Pokud si chcete přenést některé adresy z agendy Adresář programu POHODA (např. vyfiltrované adresy odběratelů) do adresáře v aplikaci mPOHODA, zvolte u vybrané adresy povel Záznam/Synchronizováno s mPOHODA.
Vydané faktury Vydanou fakturu je možné pouze naimportovat z aplikace mPOHODA do programu POHODA. Položky faktury se naimportují jako textové položky.
Synchronizace dat Vlastní komunikaci s aplikací mPOHODA spustíte povelem Soubor/Datová komunikace/mPOHODA… Otevře se průvodce Komunikace s mPOHODA, který Vám nabídne možnost synchronizovat všechna data nebo pouze data od poslední komunikace s aplikací mPOHODA. Pokud komunikaci pouštíte poprvé je přístupná pouze volba Synchronizovat všechna data. Naimportované záznamy můžete jednoduše vybrat pomocí sloupce Zdroj dokladu.
V režimu pobočkového zpracování dat není možné na jednotce typu Pobočka a Klient provádět synchronizaci dat.
mPOHODA log Podrobný záznam o importu naleznete v agendě mPOHODa log, kterou otevřete z nabídky Soubor/Datová komunikace. V agendě se zobrazí datum a čas importu a jméno uživatele, který import provedl. Na záložce Položka importu je uveden typ komunikace a agenda, ve které se naimportovaný záznam vytvořil. V poli Poznámka naleznete např. i důvod, proč nebyl záznam naimportován. Naimportovaný záznam je možné otevřít prostřednictvím pravého tlačítka myši a povelem Otevřít.
Popis konkrétních situací, které nastávají během synchronizace záznamů, naleznete v nápovědě programu POHODA v sekci mPOHODA agendy Globální nastavení.
Novelou zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty byl zaveden zvláštní režim jednoho správního místa, tzv. Mini One Stop Shop (MOSS). Možnost vytvářet doklady v režimu MOSS jsme pro Vás připravili do lednové verze programu POHODA 2015. Nově můžete k jednotlivým dokladům přiřadit důkazní prostředky, popř. vybrat druh služby.
Druh poskytnuté služby je možné nastavit v agendě Zásoby na záložce Zaúčtování pomocí pole Druh služby. Na záložce Položky faktury (dokladu) se poté automaticky po přenesení skladové zásoby vyplní stejnojmenný sloupec. Důkazní prostředky (např. fakturační adresa zákazníka, bankovní informace atd.) můžete k dokladům přiřazovat v dialogovém okně Mini One Stop Shop (MOSS), které vyvoláte přes nabídku Záznam/MOSS… Další informace použité ke stanovení místa (případně další důkazní prostředky), kde je příjemce usazen, můžete evidovat přímo u dokladů nebo také v agendě Přiznání MOSS na záložce Dokumenty.
Pomocí agendy Přiznání MOSS můžete nově vystavovat řádné a dodatečné přiznání k MOSS.
Novou agendu Přiznání MOSS naleznete v nabídce Účetnictví/Daň z přidané hodnoty. Při vkládání nového záznamu do této agendy se otevře dialogové okno Vystavení přiznání Mini One Stop Shop (MOSS), ve kterém vyberete požadované zdaňovací období. V poli druh se bude automaticky nabízet typ Řádné. Typ Dodatečné přiznání MOSS bude možné vybrat až poté, co bude za stejné období elektronicky odesláno řádné přiznání MOSS. Zdaňovacím obdobím je kalendářní čtvrtletí. Daňové přiznání je evidováno v EURECH. Doklady pro Přiznání MOSS, které máte evidované v jiné měně než EUR, se přepočítají kurzem Evropské centrální banky, který je nutné zadat ručně do agendy Kurzový lístek s typem Směnný kurz ECB (MOSS). Kurz zadáte s datem posledního dne zdaňovacího období, pro jiný den je volba nepřístupná. Podkladem pro sestavení Přiznání MOSS jsou doklady zapsané v agendách Pokladna (příjem), Vydané faktury, Ostatní pohledávky a Interní doklady, které mají datum uskutečnění zdanitelného plnění spadající do zvoleného období, a jsou v režimu MOSS… Doklady, které přiznání MOSS ovlivnily, se označí ve formuláři (pod polem Částka resp. Součet položek) zkratkou zdaňovacího období např. ve tvaru MOSS SK (1Q). Tyto doklady nejsou uzamčeny proti opravám. Do agendy Globální nastavení/Daně bylo také přidáno pole Registrace od. Zde zadejte datum registrace k dani Mini One Stop Shop. Pole vyplňte pouze v případě, podáváte-li první Přiznání MOSS za část zdaňovacího období, pokud za celé zdaňovací období, pole nechte prázdné. Přiznání MOSS obsahuje záložku Položky a Podklady. Záložka Položky obsahuje základ daně a daň vyčíslenou v eurech. Obsahuje údaje o poskytnutých službách do jednotlivých států EU (stát spotřeby), a to vždy kumulovanou hodnotou celkového základu daně pro každý stát spotřeby. V daňovém přiznání se pro typ a výši sazby daně použije samostatný řádek. Na záložce Podklady se zobrazí doklady po položkách, které do Přiznání MOSS vstupují včetně dalších informací, jako jsou např. důkazní prostředky, druh služby nebo jméno příjemce, který službu přijal. Uživatel je povinen vést daňovou evidenci obsahující podrobné údaje o poskytnutých vybraných službách. V tiskových sestavách naleznete soupisky Podklady k dani Mini One Stop Shop a Podklady k dani Mini One Stop Shop (důkazní prostředky). Tiskové sestavy jsou rozděleny podle jednotlivých států spotřeby. Volitelně lze vytisknout podklady pouze pro konkrétní stát spotřeby nebo získat podklady za všechny státy. Předpis k platbě daně k MOSS vytvoříte přes nabídku Záznam/Vystavit závazek… Funkce vytvoří záznam do agendy Ostatní závazky. Do Zprávy pro příjemce se uvede jedinečné referenční číslo daňového přiznání pro příslušné čtvrtletí. Vytvořený závazek zkontrolujte, zda je dostatečně označen pro odeslání na FÚ. Přiznání MOSS poté můžete odeslat na Daňový portál Finanční správy (EPO) v elektronické podobě, a to přes nabídku Záznam/Odeslání přiznání MOSS… Po využití funkce se Přiznání MOSS automaticky zobrazí příznak El. odesláno. Budete-li chtít tento příznak zrušit, použijte povel Záznam/El. odesláno. Osoba povinná k dani podává daňová přiznání v rámci portálu České daňové správy pouze přes aplikaci MOSS. Do aplikace MOSS je možné přihlásit se uznávaným elektronickým podpisem nebo pomocí přihlašovacích údajů do Datové schránky (ověřenou identitou podatele). Podle vyjádření Generálního finančního ředitelství není možné z jiného softwarového systému automatické odeslání přiznání MOSS ani prostřednictvím datové schránky, proto je nutné datovou větu ve formátu XML vytvořenou programem POHODA do aplikace MOSS načíst ručně. Při elektronickém podání se kontroluje, zda po vystavení přiznání nebyly zapsány nové doklady, které mohou ovlivnit správnost částek. Více informací k režimu MOSS naleznete na stránkách finanční správy www.financnisprava.cz. V testovacím prostředí EPO nebyl pro třetí strany umožněn přístup. Pokud se Vám po ručním načtení XML souboru zobrazí kritické chyby, které znemožňují podání souboru, můžete údaje v přiznání MOSS upravit ručně přímo v aplikaci EPO.
Fakturace a sklady
Ostatní
Daň z přidané hodnoty
Účetnictví
Příspěvkové organizace
Majetek
Sklady a Kasa
Program POHODA Startsi již stáhlo 510478 uživatelů
POHODA Start má po registraci časové omezení do 31. 12. 2017. Po uplynutí tohoto období bude možné nainstalovat novou verzi a pokračovat v bezplatném používání v dalším roce.
Jakmile dojde k překročení limitu volných záznamů nebo uplyne časové omezení, budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Pokud si později koupíte plnou verzi programu POHODA, budete do ní moct převést všechna data pořízená v programu POHODA Start a pokračovat s nimi dále bez omezení.
POHODA Start má bez registrace limit 200 volných záznamů v účetním deníku, resp. 100 záznamů v peněžním deníku a je možné ji používat 3 měsíce od první instalace na počítač (nebo do konce roku 2017, pokud je blíž než za 3 měsíce od první instalace). Pokud si přejete tyto počáteční limity zvýšit, zvolte si stažení s registrací na záložce A v tomto okně. Registraci je případně možné provést i později přímo z programu POHODA Start.
Po vyčerpání limitů budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Děkujeme Vám, že jste si vybrali program POHODA Start.
Na e-mail uvedený ve formuláři obdržíte registrační číslo.
Nainstalujte program POHODA Start do svého počítače. Při spouštění programu stiskněte tlačítko Registrace. V průvodci vyberte možnost Zadat registrační číslo programu POHODA Start a na další straně vyplňte zaslané registrační číslo.
Pokud stahování nezačne do 15 vteřin, klikněte na tlačítko Stáhnout
Zavolejte nám 567 112 611
Zákaznická podpora
Online konzultace
Kontaktujte naše pobočky