Aby naše stránky fungovaly, jak mají, potřebujeme váš souhlas se zpracováním malých anonymizovaných souborů – tzv. cookies. Dbáme přitom na vaše soukromí, a tak je používáme pouze pro správné fungování webu, statistické účely a měření úspěšnosti reklamních obsahů, abychom mohli zachovat standard služeb, na který jste zvyklí. Projděte si Prohlášení o ochraně osobních údajů.
Ačkoli se cookies ukládají ve vašem internetovém prohlížeči a webová stránka tak má informace o předchozí aktivitě, jsou tyto informace anonymní, neobsahují citlivé údaje a není možné na jejím základě identifikovat konkrétní osobu. Výhodou, že o vás už webová stránka něco ví, je to, že může ušetřit čas a pomoci se zobrazováním pouze relevantního obsahu, zachováním vašeho nastavení, uložením souhlasů, a prozradí nám, jaké informace vám můžeme zobrazovat a jaké ne, a tak se může náš web neustále zlepšovat. Více informací
Tyto cookies nelze vypnout – potřebujeme je pro správné a bezpečné fungování webových stránek s řádným zobrazováním funkčních prvků, například včetně přihlašovacích formulářů.
Díky těmto cookies máme k dispozici anonymizovanou statistiku o tom, co se našim uživatelům na našich stránkách líbí, odkud přicházejí, na co klikají, jak dlouho u nás zůstávají. Tyto informace jsou pro nás skvělým ukazatelem, jak průběžně optimalizovat fungování našeho webu.
Díky těmto souborům můžeme měřit efektivitu reklamy, víme, zda na ni uživatelé klikají, jakou reklamu mohli vidět před návštěvou stránek, a tedy jak jsou naše kampaně úspěšné a užitečné.
K dispozici od: 30. 11. 2016
Ke stažení v Zákaznickém centru
Upozornění: Tento update je určen k verzi programu POHODA Říjen 2016, rel. 11400 (resp. 11401, 11402, 11403).
Upozornění pro uživatele modulu Kasa Offline: Kvůli vyrovnání verzí databází je nutné stáhnout update i pro Kasu Offline, rel. 11403.
Upozornění pro PZD: V případě pobočkového zpracování dat sehrajte všechny balíčky z poboček na centrálu a teprve poté nainstalujte aktualizaci programu POHODA, release11404 na centrále i pobočkách. Na centrále prostřednictvím povelu Soubor/Datová komunikace/Pobočkové zpracování dat/Odeslání dat vygenerujte balíček č. 1 pro každou pobočku. V agendě Soubor/Účetní jednotky založte na pobočkách z balíčku č. 1 novou účetní jednotku.
Popis updatu:
Elektronická evidence tržeb
Homenbanking a XML
mKasa
Synchronizace slouží k vytvoření nastavení pro aplikaci mKasa a jeho přenosu na mobilní zařízení. Můžete ji provést dvěma způsoby. Komunikaci mezi aplikací mKasa a ekonomickým systémem POHODA můžete provést pomocí datových souborů, které se na jedné straně vyexportují a na druhé naimportují. Druhou možností je k synchronizaci využít nástroj POHODA mServer (až od verze mKasa 1.1). Do programu POHODA lze sehrávat i z více vzdálených prodejních míst. Před prvním spuštěním aplikace mKasa je potřeba provést počáteční nastavení v programu POHODA v agendě Nastavení/Kasy/Kasy. Do aplikace mKasa se nastavení promítne až po načtení datového souboru vytvořeného programem POHODA. Kromě nastavení tento inicializační balíček dat obsahuje také skladové zásoby určené k prodeji a případně adresář odběratelů. V aplikaci mKasa nelze tato data nijak modifikovat ani doplňovat. Změny je nutné provést v programu POHODA a provést export dat do mKasy. Po skončení prodeje je třeba načíst prodejky vytvořené v aplikaci mKasa do programu POHODA.
mPOHODA
Po přenosu balíčku z programu POHODA do Kasa Offline jsou následně dostupné agendy Profily EET, která slouží pro nastavení vlastností odesílání na server EET a Elektronická evidence tržeb sloužící pro přehled odeslaných záznamů. Z agendy Elektronická evidence tržeb je možné záznamy hromadně odeslat přes nabídku Záznam/Odeslat na EET… Pro odesílání jednotlivých dokladů stačí uživatelům přiřadit patřičné profily v agendě Uživatelské nastavení a upravit nastavení přístupových práv v agendě Přístupová práva. Program Kasa Offline při prodeji odešle záznam o tržbě, vyplní potřebné údaje na tiskovou sestavu a vytvoří záznam do agendy Elektronická evidence tržeb dle formy úhrady určené k evidenci tržeb (nastavení je přebráno z programu POHODA z agendy Formy úhrady).
Do programu POHODA byla zapracována podpora odesílání údajů do Elektronické evidence tržeb dle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb.
Pro zobrazení nových funkcí, agend a veškerých následujících nastavení týkajících se elektronické evidence tržeb je nutné v agendě Globální nastavení v sekci EET zatrhnout volbu Elektronická evidence tržeb a vyplnit pole Evidovat od. Zatržením této volby zpřístupníte agendu Profily EET dostupnou v nabídce Nastavení, dále pak agendu Elektronická evidence tržeb, kterou otevřete volbou Soubor/Datová komunikace, a v neposlední řadě budete moci měnit i jednotlivá nastavení pro konkrétního uživatele v agendě Uživatelské nastavení sekce EET. Dále je nutné v agendě Nastavení/Seznamy/Formy úhrad u příslušných forem úhrad zatrhnout volbu Vstupuje do EET. Pouze doklady s takovouto formou úhrady bude možné odeslat na elektronickou evidenci tržeb. Pokud byste potřebovali další formy úhrady, je nutné si je ručně vytvořit.
Volba Testovací režim V testovacím režimu nedochází k vyplnění Fiskálního identifikačního kódu (FIK).
K ověření správného nastavení a funkčnosti spojení vůči ostrému serveru EET doporučujeme zatrhnout volbu Testovací režim v agendě Globální nastavení/EET. Ode dne povinnosti evidovat tržby bude nutné testovací režim zrušit. V takovém případě program POHODA nabídne automatické smazání záznamů z agendy Elektronická evidence tržeb, které byly v rámci testovacího režimu vytvořeny. Tyto záznamy je možné smazat i ručně.
Odesílání dokladů Odeslání dokladů je možné provést z následujících agend: Prodejky, Kasa, Vydané faktury, Vydané zálohové faktury, Ostatní pohledávky a Pokladna. Doklad s formou úhrady hotově či jinou formou úhrady, která je v agendě Formy úhrad označena příznakem Vstupuje do EET, bude po uložení označen ve formuláři oranžovým příznakem EET: K odeslání. Tento stav určuje, že by měl být doklad odeslán na server správce daně. Takový doklad ještě není sám o sobě zapsaný do agendy Elektronická evidence tržeb. Pokud doklad vytisknete nebo zvolíte povel Záznam/Odeslat na EET bez tisku, dojde k okamžitému odeslání dokladu správci daně na server EET. Takový doklad se ve formuláři označí příznakem EET: Odesláno v modré barvě a automaticky se zapíše do agendy Elektronická evidence tržeb. Doklad s tímto stavem již nepůjde smazat. U dokladu odeslaného na EET již nelze měnit údaje, které jsou součástí evidované tržby, např. číslo dokladu, částka, sazba DPH apod. V programu POHODA se u dokladů vstupujících na elektronickou evidenci tržeb můžete ve formuláři setkat ještě s dalšími příznaky, např. EET: Chyba kom., EET: Externě, EET: Neodesílat. Bližší informace k nim naleznete v nápovědě programu POHODA. Přístupová práva Pro agendy Elektronická evidence tržeb a Profily EET jsme přidali přístupová práva, která naleznete v části Nastavení. Ve stromu přístupových práv Nastavení/Uživatelské nastavení/Sekce můžete nastavit právo na změnu údajů v agendě Uživatelské nastavení/EET..
Tiskové sestavy Pokud používáte uživatelskou náhradu originálu a uživatelskou tiskovou sestavu, program POHODA vás vyzve k tomu, zda chcete uživatelskou náhradu originálu ponechat nebo ji budete chtít nahradit originální tiskovou sestavou, která je součástí aktualizace programu 11402. Nová originální tisková sestava bude obsahovat povinné údaje k EET. Při volbě nahrazení originální tiskové sestavy bude uživatelská náhrada originálu změněna na uživatelskou sestavu, proto bude nutné v uživatelské sestavě doplnit povinné údaje k EET pomocí lokálních proměnných prostřednictvím programu Report Designer. Bližší informace naleznete v nápovědě programu POHODA. Popis úpravy v programu Report Designer: Pokud budete chtít rozšířit tiskovou sestavu o povinné údaje EET, je nutné přidat dvě nové sekce na konec tiskové sestavy jako patičku.
První sekce bude obsahovat: Lokální proměnnou #EET. Ve vlastnostech první sekce bude zobrazení na tiskové sestavě podmíněno podmínkou na pole #EET. Dále je nutné nastavit volbu Tisknout na konci stránky. Nakonec je nutné přidat údaje pro EET pomocí následujících lokálních proměnných: Režim EET: #EETRezim Datum tržby: #EETDatumTrzby Provozovna: #EETProvozovna Pokl. Zařízení: #EETZarizeni BKP: #EETBKP FIK: #EETFIK Zobrazení těchto polí bude podmíněno podmínkou na pole #EETJsouData.
Druhá sekce bude obsahovat: Lokální proměnnou #EETJePKP. Ve vlastnostech první sekce bude zobrazení na tiskové sestavě podmíněno podmínkou na pole #EETJePKP. Dále je nutné nastavit volbu Tisknout na konci stránky. Nakonec je nutné přidat údaje pro EET pomocí následujících lokálních proměnných PKP: #EETPKP Zobrazení těchto polí bude podmíněno podmínkou na pole #EETJsouData. Informační plocha Jistě také oceníte, že Vás program POHODA na Informační ploše v části Hlavní informace upozorňuje na počet dokladů, které je ještě nutné odeslat.
Upozornění: V případě, že používáte operační systém Windows XP nebo Windows Vista, nainstalujte certifikát s volbou Označit tento klíč jako exportovatelný. Pokud tuto volbu nezatrhnete, nebude fungovat komunikace programu POHODA se serverem EET. Zároveň u těchto operačních systémů nebude fungovat komunikace v případě, že používáte Proxy server. Pokud používáte Proxy server, doporučujeme použít např. Forefront TMG Client.
Pro podrobnější seznámení s funkčností elektronické evidence tržeb vám doporučujeme využívat místní nápovědu programu POHODA. Další informace můžete čerpat i z článku EET v programu POHODA , který je dostupný na našem webu.
Další funkce a tiskové sestavy pro elektronickou evidenci tržeb budeme postupně zapracovávat do dalších verzí. V nejbližší době bude funkčnost EET zapracována i do programu POHODA Kasa Offline.
Personalistika a mzdy
Majetek
Ostatní
XML
Program POHODA Startsi již stáhlo 512483 uživatelů
POHODA Start má po registraci časové omezení do 31. 12. 2017. Po uplynutí tohoto období bude možné nainstalovat novou verzi a pokračovat v bezplatném používání v dalším roce.
Jakmile dojde k překročení limitu volných záznamů nebo uplyne časové omezení, budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Pokud si později koupíte plnou verzi programu POHODA, budete do ní moct převést všechna data pořízená v programu POHODA Start a pokračovat s nimi dále bez omezení.
POHODA Start má bez registrace limit 200 volných záznamů v účetním deníku, resp. 100 záznamů v peněžním deníku a je možné ji používat 3 měsíce od první instalace na počítač (nebo do konce roku 2017, pokud je blíž než za 3 měsíce od první instalace). Pokud si přejete tyto počáteční limity zvýšit, zvolte si stažení s registrací na záložce A v tomto okně. Registraci je případně možné provést i později přímo z programu POHODA Start.
Po vyčerpání limitů budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Děkujeme Vám, že jste si vybrali program POHODA Start.
Na e-mail uvedený ve formuláři obdržíte registrační číslo.
Nainstalujte program POHODA Start do svého počítače. Při spouštění programu stiskněte tlačítko Registrace. V průvodci vyberte možnost Zadat registrační číslo programu POHODA Start a na další straně vyplňte zaslané registrační číslo.
Pokud stahování nezačne do 15 vteřin, klikněte na tlačítko Stáhnout
Zavolejte nám 567 112 611
Zákaznická podpora
Online konzultace
Kontaktujte naše pobočky