Agenda Podání ELDP slouží ke zpracování evidenčních listů důchodového pojištění. Zaměstnavatel vede ELDP pro každého zaměstnance vždy za jednotlivý kalendářní rok a předkládá je České správě sociálního zabezpečení prostřednictvím příslušné OSSZ.
Ke zpracování evidenčních listů důchodového pojištění slouží ve mzdovém systému PAMICA agenda Podání ELDP. Prostřednictvím povelu Podání ELDP z nabídky Záznam v agendě Pracovní poměry budou do této agendy vygenerovány evidenční listy pro všechny nebo vybrané zaměstnance z agendy Pracovní poměry. Vytvořené evidenční listy se zobrazí na záložce Položky. Jednotlivá pole evidenčních listů jsou už předem vyplněna z vystavených mezd, z agendy Pracovní poměry a Personalistika, ale v případě potřeby je můžete ručně změnit. Po vyplnění a důkladném zkontrolování hodnot ve všech polích můžete ELDP podat. ELDP zaměstnavatelé předkládají výhradně elektronicky.
Pomocí povelu Odeslání ELDP spustíte Průvodce elektronickým podáním ELDP. Odevzdání je možné realizovat na portál Veřejné rozhraní pro e-Podání (VREP) nebo prostřednictvím datové schránky.
Základním předpokladem pro elektronické zasílání evidenčních listů na portál VREP je zašifrování dat a opatření elektronickým podpisem. Pomocí průvodce vytvoříte soubor ve formátu XML, který odpovídá specifikaci stanovené Českou správou sociálního zabezpečení, a který můžete přímo podat prostřednictvím portálu Veřejné rozhraní pro e-Podání. Pokud chcete ELDP uložit do počítače, zatrhněte volbu Uložit XML do souboru pro ruční podání přes portál VREP a zadejte složku pro uložení datové věty.
Pokud zvolíte povel Odevzdání ELDP písemně, vyplňte pole Datum odevzdání a Čas odevzdání a průvodce, ve kterém se pohybujete, dokončete. Písemně lze však ELDP předložit pouze pokud existují prokazatelné objektivní technické důvody, které brání jejich předložení v elektronické podobě.
Bližší informace získáte také v nápovědě, kterou si zobrazíte v příslušné agendě stiskem klávesy F1.