Tato agenda slouží ke zpracování Oznámení záměru uplatňovat slevu na pojistném (OZUSPOJ), budete tak mít přehled o vytvořených podáních.
Agenda archivuje jednotlivá podání, která odtud můžete odeslat do datové schránky příslušné správy sociálního zabezpečení, případně na portál Veřejné rozhraní pro e-Podání (VREP) České správy sociálního zabezpečení.
Prostřednictvím povelu Podání OZUSPOJ z nabídky Záznam v agendě Slevy na pojistném se do této agendy vygenerují záznamy pro vybrané zaměstnance.
Vytvořené oznámení záměru uplatňovat slevu na pojistném se zobrazí na záložce Položky. Každý záznam má 3 řádky, názvy jednotlivých sloupců odpovídají polím na tiskopisu. Vyplněné údaje si tak můžete zkontrolovat a podle potřeby upravit.
Na záložku El. podání se evidují záznamy o tom, kdy bylo podání elektronicky odesláno a jakým způsobem – buď přes datovou schránku, nebo online na daný úřad.
Pokud provedete elektronické odeslání podání on-line na portál VREP nebo přes datovou schránku, pak bude toto podání automaticky označeno na záložce El. podání jako oficiální. Takto označené podání slouží jako podklad pro tiskovou sestavu Dodejka/Doručenka datové zprávy, kterou naleznete v seznamu tiskových sestav této agendy.
Na záložce El. podání je možné označit jako oficiální pouze jedno podání. Pokud chcete označení zrušit, zvolte znovu v místní nabídce povel Oficiální.
Po zkontrolování můžete oznámení záměru podat elektronicky ve formátu XML. Pro elektronické podání na VREP, resp. do datové schránky zvolte povel Odeslání OZUSPOJ z nabídky Záznam, kterým vyvoláte průvodce pro elektronické podání oznámení. Odesláním oznámení se záznam označí příznakem El. odesláno. V případě, že ho budete potřebovat zrušit, použijte povel Záznam/Elektronicky odesláno. Po zrušení příznaku bude možné oznámení smazat a vytvořit jej znovu v agendě Personalistika povelem Podání OZUSPOJ.
Číslo podání se doplní automaticky v případě, že je podání OZUSPOJ odesláno elektronicky na portál Veřejné rozhraní pro e-Podání (VREP).