Aby naše stránky fungovaly, jak mají, potřebujeme váš souhlas se zpracováním malých anonymizovaných souborů – tzv. cookies. Dbáme přitom na vaše soukromí, a tak je používáme pouze pro správné fungování webu, statistické účely a měření úspěšnosti reklamních obsahů, abychom mohli zachovat standard služeb, na který jste zvyklí. Projděte si Prohlášení o ochraně osobních údajů.
Ačkoli se cookies ukládají ve vašem internetovém prohlížeči a webová stránka tak má informace o předchozí aktivitě, jsou tyto informace anonymní, neobsahují citlivé údaje a není možné na jejím základě identifikovat konkrétní osobu. Výhodou, že o vás už webová stránka něco ví, je to, že může ušetřit čas a pomoci se zobrazováním pouze relevantního obsahu, zachováním vašeho nastavení, uložením souhlasů, a prozradí nám, jaké informace vám můžeme zobrazovat a jaké ne, a tak se může náš web neustále zlepšovat. Více informací
Tyto cookies nelze vypnout – potřebujeme je pro správné a bezpečné fungování webových stránek s řádným zobrazováním funkčních prvků, například včetně přihlašovacích formulářů.
Díky těmto cookies máme k dispozici anonymizovanou statistiku o tom, co se našim uživatelům na našich stránkách líbí, odkud přicházejí, na co klikají, jak dlouho u nás zůstávají. Tyto informace jsou pro nás skvělým ukazatelem, jak průběžně optimalizovat fungování našeho webu.
Díky těmto souborům můžeme měřit efektivitu reklamy, víme, zda na ni uživatelé klikají, jakou reklamu mohli vidět před návštěvou stránek, a tedy jak jsou naše kampaně úspěšné a užitečné.
Popisovaná verze: TAX 2015, release 6100 Vztaženo k verzi: TAX 2014, release 6000 K dispozici od: 28. 11. 2014 TAX 2015 - dopis k nové verzi Nejnovější aktualizace: TAX, rel. 6113 - k dispozici od 22. 10. 2015. Online databáze otázek a odpovědí k programu TAX Dokumentace ve formátu PDF je k dispozici na CD.
Tento přehled obsahuje výběr nejdůležitějších novinek a změn, které v programu přibyly od předchozí verze.
Máte zřízenou datovou schránku? V tom případě vás jistě potěší novinka programu TAX, díky které nyní můžete odesílat tiskopisy ve formátu XML na příslušný úřad přímo z programu.
Velkou výhodou této novinky je, že oproti stávajícímu postupu, kdy jste předávali soubory úřadům prostřednictvím aplikace EPO (daňová přiznání), popř. aplikace VREP (přehled OSVČ), nevyžadují datové schránky zřízení elektronického podpisu.
Pokud budete chtít datové schránky v programu TAX využívat, tak stačí, když v agendě Nastavení/Nastavení programu v sekci Datová komunikace zatrhnete volbu Používat datovou schránku a do příslušného pole zadáte přihlašovací údaje do své datové schránky. Po uložení údajů je služba datových schránek již aktivní, což si hned můžete ověřit například kontrolou stavového řádku, kde se objeví ikonka datové schránky. Na stejném místě pak můžete vidět i ikonu obálky, která značí nepřečtené zprávy.
Postup podání tiskopisů přes datovou schránku je více než snadný. Přes nabídku Záznam/Elektronicky odeslat, popř. nabídku Záznam/Podat Přehled OSVČ, automaticky otevřete průvodce pro elektronické podání, který vám se vším pomůže. Následně postupujete až na 4. stranu, kde zatrhnete volbu Odeslat do Datové schránky úřadu. Na téže straně průvodce pak prostřednictvím výběrového pole, resp. tlačítka se třemi tečkami vyvoláte okno pro vyhledání ID datové schránky příslušného úřadu. Po dokončení tohoto průvodce se ještě automaticky otevře průvodce pro odeslání datové zprávy, pomocí kterého provedete již samotné odeslání tiskopisu na příslušný úřad.
Chtěli byste si vést evidenci odeslaných datových zpráv? V tom případě vám usnadní práci nová agenda programu TAX, kterou najdete pod názvem Odeslané datové zprávy. V této agendě pak vždy zpětně dohledáte i veškerou svoji komunikaci s úřady, jíž jste učinili z programu TAX přes datovou schránku.
Chcete, případně máte povinnost být registrováni jako plátci DPH? Pak zajisté využijete novou přihlášku k registraci k DPH, kterou vám program TAX nabízí.
Pokud jste osobou povinnou k dani a jako plátce DPH se tedy registrujete z důvodu překročení zákonem stanoveného obratu, jste povinni podat přihlášku k registraci do 15 dnů po skončení kalendářního měsíce, ve kterém jste překročili tento stanovený obrat. Jakožto identifikovaná osoba máte povinnost přihlášku podat nejdéle do 15 dnů ode dne, ve kterém jste se stali identifikovanou osobou.
Po vstupu do agendy Přiznání/Registrace se vám zobrazí Průvodce zavedením registrace, kde ve výklopném seznamu pole Typ přiznání zvolíte možnost Registrace k DPH a vyberete rok, pro který chcete tento tiskopis vystavit.
Podáváte-li přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí, kde nabytou věcí je pozemek, a při výpočtu vycházíte ze směrné hodnoty nabyté věci, dokládáte spolu s přiznáním také tiskopis nazvaný Příloha č. 2 – k přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí k určení směrné hodnoty pozemku. Tu můžete nyní nově vystavit i v programu TAX.
Směrnou hodnotu pozemku vám pak stanoví příslušný finanční úřad právě na základě této přílohy.
Pro úspěšné vyplnění údajů určujících přílohu č. 2 musíte nejprve upravit nastavení programu TAX, a to hned ve dvou sekcích agendy Přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí. Zaprvé v sekci Otázky zatrhněte volbu Nabytí vlastnictví k nem. věci kupní smlouvou, směnnou smlouvou, vzájemným darováním a při zrušení a vypořádání podílového spoluvlastnictví dohodou. Zadruhé, tentokrát v sekci Majetek, zvolte alespoň u jednoho z nabyvatelů možnost Směrná hodnota. Teprve po uložení těchto změn bude v sekci Daň a přílohy téže agendy aktivní tabulka pro vyplnění přílohy č. 2.
Tabulka je rozdělena do tří částí. Při jejím vyplňování doporučujeme, abyste postupovali od řádku č. 01 vzestupně, ostatně TAX vás sám automaticky navede postupně na další řádky, které musíte pro vystavení přílohy k přiznání vyplnit.
Podáváte-li daňové přiznání z důvodu insolvenčního řízení, můžete nově v programu TAX uplatnit slevu na poplatníka pouze za část zdaňovacího období.
Z § 38gb zákona o dani z příjmů vyplývá, že poplatník, který podává daňové přiznání v průběhu zdaňovacího období z důvodu insolvenčního řízení, uplatní slevu na poplatníka podle § 35ba odst. 1 písm. a) ve výši jedné dvanáctiny za každý započatý měsíc zdaňovacího období.
Otevřete si agendu Přiznání DPFO, kde v sekci Slevy na dani zadejte do pole Výše částky za měs. počet měsíců, za které chcete uplatnit slevu na poplatníka. TAX poté automaticky vypočte za příslušné měsíce poměrnou část slevy.
V programu TAX nyní najdete aktualizovanou sestavu Přehled záloh. Ocení jej především účetní firmy, které mají klienty, co platí silniční daň jednorázově, a zasílají jim přehled záloh pro aktuální rok.
Aktuální sestava s přehledem záloh již zobrazuje reálný přehled roční daňové povinnosti, ve kterém je započtena už také prosincová daň.
Mnohým z vás se stávalo, že se do polí Firma, resp. Název poplatníka u právnické osoby nevešly celé názvy. Například školská zařízení mají povinnost do svého názvu vkládat i adresu. Pole jsou proto rozšířena až na 255 znaků.
Nová verze daňových přiznání TAX nyní podporuje nový šifrovací certifikát DIS.CSSZ.2015. Ten využijete především vy, kdo odesíláte tiskopis Přehled o příjmech a výdajích OSVČ elektronicky prostřednictvím aplikace VREP na Českou správu sociálního zabezpečení.
Nově došlo k aktualizaci číselníku obcí a základních územních jednotek (ZÚJ), podle vyhlášky č. 186/2014 Sb., o podílu jednotlivých obcí na stanovených procentních částech celostátního hrubého výnosu daně z přidané hodnoty a daní z příjmů.
V programu TAX byly aktualizovány databáze správ sociálních zabezpečení, zdravotních pojišťoven, finančních úřadů a územních pracovišť.
V agendě Kódy bank byl aktualizován číselník bankovních ústavů.
nahoru
Program POHODA Startsi již stáhlo 510405 uživatelů
POHODA Start má po registraci časové omezení do 31. 12. 2017. Po uplynutí tohoto období bude možné nainstalovat novou verzi a pokračovat v bezplatném používání v dalším roce.
Jakmile dojde k překročení limitu volných záznamů nebo uplyne časové omezení, budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Pokud si později koupíte plnou verzi programu POHODA, budete do ní moct převést všechna data pořízená v programu POHODA Start a pokračovat s nimi dále bez omezení.
POHODA Start má bez registrace limit 200 volných záznamů v účetním deníku, resp. 100 záznamů v peněžním deníku a je možné ji používat 3 měsíce od první instalace na počítač (nebo do konce roku 2017, pokud je blíž než za 3 měsíce od první instalace). Pokud si přejete tyto počáteční limity zvýšit, zvolte si stažení s registrací na záložce A v tomto okně. Registraci je případně možné provést i později přímo z programu POHODA Start.
Po vyčerpání limitů budou tiskové sestavy označeny slovem NEPLATNÉ.
Děkujeme Vám, že jste si vybrali program POHODA Start.
Na e-mail uvedený ve formuláři obdržíte registrační číslo.
Nainstalujte program POHODA Start do svého počítače. Při spouštění programu stiskněte tlačítko Registrace. V průvodci vyberte možnost Zadat registrační číslo programu POHODA Start a na další straně vyplňte zaslané registrační číslo.
Pokud stahování nezačne do 15 vteřin, klikněte na tlačítko Stáhnout
Zavolejte nám 567 112 611
Zákaznická podpora
Online konzultace
Kontaktujte naše pobočky