STORMWARE
Účetní pojmy
Elektronická fakturace
Elektronická fakturace
Elektronická fakturace je populární a rychlý způsob pro zasílání faktur a dalších dokumentů elektronickou cestou, tedy e-mailem. Běžně se daňové doklady a dokumenty odesílají buď ve formátech PDF, XML, nebo pomocí formátu ISDOC, který sjednocuje různé formáty elektronických daňových dokladů na jediný a je možné je odesílat do různých ekonomických systémů včetně těch státních.
Elektronickou fakturaci, resp. předávání daňových dokladů elektronickou cestou, upravuje v České republice zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu.
Daňové doklady, které firma posílá e-mailem (ať už ve formátu PDF, XML, nebo ISDOC), musí být opatřeny elektronickým podpisem a kvalifikovaným systémovým certifikátem, který vydává certifikační autorita.
Výhodou elektronické fakturace je zejména časová a finanční úspora, úspora místa pro archivaci, rychlost přenosu daňového dokladu, automatický import do firemního ekonomického systému, šetření životního prostředí apod.
Mohlo by vás také zajímat:
Možnosti elektronického předávání dokladů v systému POHODA
Prodej zboží přes internet pro menší firmy
Elektronickou fakturaci můžete využívat také v programu POHODA Start. Tuto bezplatnou variantu účetního programu POHODA si můžete zadarmo stáhnout a nainstalovat z internetových stránek www.fakturace-zdarma.cz. Připravené video vám ukáže, jak snadno odešlete vystavenou fakturu ve formátu PDF e-mailem.