Marketing
Marketing je ucelený proces výzkumu trhu, plánování a realizování prodejní koncepce, tvorby cen a propagace produktů nebo služeb. Hlavním cílem marketingu je podpora při zavádění nového výrobku nebo služby na trh, a to ve správný čas, v ideálním místě, za vhodnou cenu a s co největší přidanou hodnotou. U stávajících produktů a služeb si marketing klade za cíl podpořit a zvýšit jejich prodej, případně je upravit nebo inovovat tak, aby lépe vystihovaly potřeby zákazníků. Oblast marketingu je v praxi úzce spojena s obchodní činností.
Klíčovým nástrojem marketingu je tzv. marketingový mix označovaný jako 4P:
- PRODUCT (výrobek),
- PRICE (cena),
- PLACE (místo, distribuce),
- PROMOTION (propagace).
Dnes někteří odborníci již hovoří i o konceptu 5P, kdy je navíc přidávána hodnota PEOPLE (lidé).
Mohlo by vás také zajímat:
Business Intelligence
ERP
Informační systém POHODA E1