Merchandising
Merchandising je obor, který v největší míře spadá do aktivit marketingu. Jeho hlavním smyslem je péče o produkty v obchodech zacílených zejména na koncové zákazníky. Jde tedy o marketingový způsob podpory prodeje zboží, který zajišťuje, aby se konkrétní výrobek nacházel na optimálním místě, ve správnou dobu (sezoně), vždy v dostatečném množství a stal se tak pro nakupující atraktivním a ideálně nepřehlédnutelným.
Merchandising dbá na vhodné umístění zboží ve stojanech a regálech, kulturu a čistotu vystavovaného zboží a zahrnuje rovněž podporu prodeje v podobě akčních stojanů nebo ochutnávek. Všechny tyto činnosti se provádějí vždy přímo v prostorách obchodu.
Merchandising nelze charakterizovat jednou specifickou činností, neboť se jedná o řadu aktivit, které se postupně doplňují, případně na sebe navazují. Vykonávány jsou jak ze strany výrobců, kteří se tak další cestou starají o vizuální propagaci své značky, tak i prodejců.
Mohlo by vás také zajímat:
POHODA a její skladové hospodářství
Vykazování údajů pro Intrastat
SEO
Souhrnné hlášení