Účetní závěrka
Účetní závěrka je někdy mylně považována za totéž co uzávěrka účetnictví. Co přesně účetní závěrka znamená?
Jde o soubor pevně stanovených dokumentů – Rozvaha, Výkaz zisku a ztráty, nazýván taky jako Výsledovka, a Příloha. Posledním jmenovaným dokumentem, přílohou, se vysvětlují a doplňují údaje, které jsou zmíněné v rozvaze a ve výkazu zisku a ztráty. Účetní závěrka může dále zahrnovat přehled o peněžních tocích (cash flow) nebo soupis změn vlastního kapitálu.
Účetní závěrka se zpravidla přikládá k daňovému přiznání a také je ve většině případů zasílána do registru obchodního rejstříku. Ve zjednodušeném rozsahu mohou sestavit účetní závěrku ty účetní jednotky, které nemají povinnost ověřovat účetní závěrku auditorem. Výjimkou jsou akciové společnosti, které vždy sestavují závěrku v plném rozsahu.
Jaké údaje musí obsahovat?
- jméno a příjmení, obchodní firmu nebo název účetní jednotky,
- bydliště nebo místo podnikání,
- identifikační číslo, pokud ho má účetní jednotka přiděleno,
- právní formu účetní jednotky,
- předmět podnikání nebo jiné činnosti, případně účel, pro který byla zřízena,
- rozvahový den, případně i jiný termín, k němuž se účetní závěrka sestavuje,
- datum a čas sestavení účetní závěrky,
- podpis statutárního orgánu nebo účetní jednotky podle § 1 odst. 2 písm. d) až h) zákona o účetnictví.
Mohlo by vás také zajímat:
Přístupová práva
Možnosti pro vlastní úpravy agend
Propojení POHODY s e-shopem