otázka
Jak mohu elektronicky odeslat tiskovou sestavu Žádost o proplacení daňového bonusu?
odpověď
V agendě Mzdy/Mzdy za příslušný měsíc zvolte povel Záznam/Žádost o proplacení daňového bonusu. Podmínkou správného výpočtu hodnot do sestavy je zaúčtování mezd. V průvodci vyberte typ žádosti - běžnou nebo dodatečnou. V agendě Žádost o daňový bonus můžete otevřít nový záznam klávesou Enter nebo pomocí pravého tlačítka myši a povelu Otevřít žádost. Povel použijete pro vyplnění doplňujících údajů v Žádosti o proplacení daňového bonusu. Jsou to zejména údaje v sekcích A až D. Otevřenou žádost je nutné zavřít. Pro elektronické odeslání použijete povel Záznam/Odeslání žádosti.
Na první straně Průvodce pro elektronické podání zadejte číslo finančního úřadu a územního pracoviště, pro které je tiskopis podáván. Po stisku tlačítka Další můžete zkontrolovat datovou větu podání. Na další straně průvodce prostřednictvím možnosti Uložit XML ji můžete vyexportovat do formátu XML a uložit na disk (pro případné odeslání přes datovou schránku), případně zvolit přímo odeslání do datové schránky úřadu.
Chcete-li podat žádost o proplacení daňového bonusu z programu PAMICA rovnou na daňový portál Finanční správy (EPO), zatrhněte na této straně průvodce volbu Odeslat na Finanční správu. V tomto případě je však nutné podepsat data certifikátem. Volitelně zde můžete také zadat e-mail, na který vám budou přicházet informace o stavu zpracování uskutečněného podání.