otázka
Jak často je nutné aktivovat a kdy je vyžadována opakovaná aktivace?
odpověď
Aktivace licence je standardně na každém přístupu vyžadována pouze jednou, a to při spuštění programu po zadání nového licenčního čísla. Jestliže k aktivaci nedojde a průvodce je přeskočen nebo skončí chybou, nabídne se opět při dalším spuštění.
Pokud dojde ke zobrazení průvodce aktivací na již aktivovaném přístupu, pravděpodobně došlo k jedné z těchto situací:
-
Licence byla deaktiována pomocí povelu Nápověda/Deaktivovat nebo Nápověda/Reaktivace sítě.
-
Došlo ke změně hardware nebo velké aktualizaci Windows, takže se změnila identifikace zařízení.
-
Byla změněna licence programu, např. při rozšíření licence na jinou variantu.
-
Došlo k reinstalaci systému Windows.
-
Došlo k přejmenování počítače.
U všech zmíněných případů stačí znovu proklikat průvodce aktivací, který licenci znovu aktivuje.
Méně často pak dochází k těmto situacím:
-
Soubor Activation.dat (obsahuje informace o aktivacích) je poškozen - viz FAQ.
-
Přihlášený uživatel Windows nemá oprávnění Číst a Měnit pro složku Data v Datové složce programu - nutno kontaktovat správce PC/sítě.