otázka
Monitoring licencí se nezdařil, co to znamená?
odpověď
Z nějakého důvodu nedošlo k odeslání dat potřebných k používání monitoringu licencí na aktivační server, případně bylo použití zamítnuto.
Při spuštění programu dojde ke zobrazení hlášení:
Monitoring licencí se nezdařil.
Tento produkt není užíván v souladu s licenčním ujednáním.
Připojení k internetu
Nejprve je nutné zkontrolovat, zda je dostupné připojení k internetu a adresa http://activation.stormware.cz
Pokud je adresa dostupná, může být:
Poškozený soubor monitoringu
Jednotlivé záznamy monitoringu (tzv. reporty) se ukládají do složky TsReporting umístěné ve složce Data. Pokud je některý záznam poškozen, nemusí se komunikace provést správně.
-
Pro správnou funkčnost je důležité, aby měl každý Windows uživatel pracující s programem POHODA právo Měnit pro složku TsReporting.
-
Vypněte program.
-
Vymažte složku TsReporting nebo její obsah.
-
Spusťte program.
Pokud se hlášení znovu nezobrazí, je vše v pořádku.
V opačném případě bude nutné znovu přepnout režim monitoringu:
Licence není přepnutá do režimu monitoringu
Většinou se v takovém případě zobrazí ještě další hlášení:
Instalační číslo nemá zvoleno používání monitorování licencí.
Zkontrolujte nastavení v monitoringu. Nastavení lze změnit v
souboru '\\Cesta k souboru\Reporting.ini'
Při přepnutí do režimu monitoringu se v Datové složce programu vytvoří soubor Reporting.ini, který v sobě obsahuje příznak pro zapnutí monitoringu a adresu Proxy serveru (pokud se používá).
-
Vypněte program.
-
Z datové složky vymažte soubor Reporting.ini.
-
Spusťte program a otevřete agendu Soubor/Účetní jednotky.
-
Pokračujte povelem Databáze/Správa licencí.
-
Na záložce Aktivace/Monitoring přepněte volbu na: Používat monitorování využívaných licencí.
-
Přepnutí může provést pouze uživatel, který má oprávnění ve firmě Práva, ve větvi Administrátorské funkce/Účetní jednotky/Licence.