otázka
Po aktualizaci na verzi POHODA Květen 2024 nelze zobrazit upravené sestavy v agendě Servis. Jak sestavy opět zprovoznit?
odpověď
Od verze 13700 došlo k zapracování funkce, kdy lze na dokladových sestavách zobrazovat Položky složených zásob.
To vyžadovalo změnu datových podkladů generovaných Pohodou, které nemusí být kompatibilní s původními sestavami.
Dříve vytvořené sestavy tak nemusí fungovat a hlásí chybu:
Nejprve je nutné zjistit, zda sestava používá vlastní datový podklad:
-
Otevřete agendu Sklady/Servis a vyvolete okno Tiskové sestavy.
-
Ve stromu sestav klikněte na požadovanou tiskovou sestavu pravým tlačítkem myši a vyberte povel Vlastnosti sestavy.
-
V okně Vlastnosti sestavy zjistěte Název souboru a Typ sestavy.
Typ sestavy: Uživatelská náhrada originálu
Pokud se jedná o uživatelskou náhradu originálu, je sestava umístěna v Datové složce programu ve složce Tisk\Edit.
Typ sestavy: Uživatelská sestava
Uživatelské sestavy jsou umístěny v Datové složce programu ve složce Tisk\Copy.
-
V agendě Soubor/Účetní jednotky použijte povel Databáze/Otevřít datovou složku, dále složku Tisk a složku Edit nebo Copy dle typu sestavy.
-
Ve složce najděte soubor(y) s názvem uvedeným v poli Název souboru.
-
Jestliže existuje pouze soubor s koncovkou *.rph, sestava nemá vlastní datový podklad.
-
Pokud existují soubory *.rph a *.dat, sestava používá vlastní datový podklad.
Soubor *.dat neexistuje
Do složky bude nutné přidat *.dat soubor, který umožní načtení dat z databáze, soubor je k dispozici zde.
Stažený soubor *.zip je nutné rozbalit a vzniklý soubor *.dat přejmenovat tak, aby měl stejný název jako *.rph soubor.
-
V sestavě nebude možné používat novou funkci seskupování složených zásob.
Pokud i přesto nejde sestavu zobrazit, kontaktujte prosím technikou podporu na tel. 567 117 711 nebo emailem na servis@stormware.cz
Vlastní *.dat soubor
Sestavy s vlastním *.dat souborem v nové verzi fungují správně, v případě, že zobrazují chybu, kontaktujte prosím technickou podporu.