otázka
Při načtený výpisu z banky je zobrazena informace: Pohyb k jinému účtu a nic se nenaimportuje, co to způsobuje?
odpověď
POHODA při importu výpisů porovnává číslo účtu uvedené v souboru výpisu s číslem účtu v agendě Bankovní účty, což zajistí, že se nemohou načíst pohyby k nesprávnému účtu.
Možných důvodů je několik:
Nesprávný účet v průvodci
Při výběru účtu v průvodci načtením výpisů mohlo dojít k výběru jiného účtu.
Na poslední straně průvodce je v logu vedle Jména majitele účtu uvedeno i Číslo účtu, obsažené ve výpisu (viz obrázek výše).
-
Zjistěte, zda je stejné číslo zadáno i u účtu v agendě Nastavení/Bankovní účty.
Zkontrolujte podle jména majitele účtu, zda účet nepatří k jiné účetní jednotce.
V opětovně spuštěném průvodci načtením výpisu se ujistěte, zda je vybrán správný účet.
Neobvyklé číslo účtu
Některé banky používají u formátu ABO tzv. vnitřní formát čísla účtu, kdy jsou jednotlivá čísla v jiném pořadí. Nesprávný formát lze relativně jednoduše poznat tak, že číslo účtu v průvodci obsahuje 16 čísel a předčíslí účtu (často obsahuje nuly) je na konci řetězce.
Příklad pro číslo účtu: |
19-5247207627 |
Ediční (běžný) formát |
000019-5247207627 |
Vnitřní formát |
762052-4727000019 |
Pokud je na poslední stránce průvodce načtením výpisů zobrazeno podivné číslo účtu, bude nutné provést jeden z následujících postupů:
-
V agendě Nastavení/Homebanking/Homebanking vybrat jiný typ služby, který používá opačný formát zápisu čísla účtu.
-
Při stahování výpisu z internetového bankovnictví zvolit opačný formát zápisu čísla účtu.
Ohledně nastavení prosím kontaktujte svoji banku.
Hromadné načítání výpisů k více účtům
POHODA umožňuje načítat výpisy hromadně k více účtům.
Pokud používáte pro všechny služby stejnou složku pro výpisy nebo jednu službu pro více účtů, POHODA postupně importuje všechny soubory ke všem účtům z výběru.
Výpisy, které k účtu nepatří pak do logu zobrazí informaci: Pohyb k jinému účtu.
-
Pohyby se naimportují pouze k účtům, u nichž sedí číslo účtu z výpisu s číslem účtu v Pohodě.