otázka
Jaká chybová hlášení se mohou vyskytnout při odeslání podání na portál VREP?
odpověď
Nejčastější chybová hlášení jsou:
500 - vnitřní chyba serveru
V případě, že je server přetížen nebo má výpadek, přestává odpovídat na požadavky a podání se nepodaří odeslat, resp. přijmout.
-
V takovém případě je vhodné nějakou dobu počkat a podání odeslat za několik (desítek) minut nebo další den.
Nebyl nalezen platný šifrovací certifikát
Hlášení se zobrazí při odeslání podání DZDPN v případě, že:
Certifikát ještě nebyl nainstalován.
-
Proveďte instalaci aktuálního certifikátu z webu ČSSZ.
Platnost šifrovacího certifikátu DIS.CSSZ vypršela nebo ještě nenastala.
-
Zkontrolujte, že je systémový čas aktuální.
-
Proveďte instalaci aktuálního certifikátu z webu ČSSZ.
Používáte starší verzi programu POHODA, která byla vydáne dříve než nový šifrovací certifikát.
103 - Neplatné pověření
Chyba se zobrazí při Ověření stavu podání v agendě Soubor/Datová komunikace/Elektronická podání v případě, že kvalifikovaný certifikát (použitý na třetí straně průvodce) není pověřen k eSlužbám ČSSZ.
Odešlete zádost znovu s pověřeným certifikátem nebo jej nejprve nechejte pověřit.
Chyba při formálně-logických kontrolách datové věty
U tohoto typu chyby byl soubor správně odeslán a úspěšně přijat, obsažené údaje ale nevyhovují schématům podání.
Nejjednodušším způsobem, jak odhalit, co je v souboru špatně je načtení XML souboru podání na portál ČSSZ:
https://eportal.cssz.cz/web/portal/fasBridge?formID=LoadForm.fo
Po načtení je ve formuláři zobrazeno, které pole je chybně vyplněno (červené podbarvení).
-
Tlačítkem Zkontrolovat data vlevo dole lze ověřit, že úpravy pomohly.
-
Přímo z formuláře lze podání odeslat, a to pomocí ePortálu, Datovou schránkou nebo pomocí Elektronického podpisu.
Alternativně lze provést potřebné změny v účetní jednotce a podání odeslat z programu Pohoda.
Nejčastější chybová hlášení ePodání naleznete na webu ČSSZ:
NEJČASTĚJŠÍ CHYBOVÁ HLÁŠENÍ E-PODÁNÍ