otázka
Chyba #3218 - Nelze aktualizovat. Je právě uzamčeno.
odpověď
-
Někdy se chyba označuje číslem #3202.
Chyba značí, že záznam je uzamčen proti přepisu, protože jej zrovna edituje jiný přístup. Je nutné přístup ukončit nebo počkat, až uživatel záznam uloží.
-
Příklad: Uživatel vytváří Kontrolní hlášení a jiný uživatel ve stejnou chvíli edituje fakturu, která do přiznání spadá.
Pokud žádný uživatel doklady neupravuje, pak zkuste některý z následujících postupů:
Vyčištění složky TEMP
POHODA používá pro práci se soubory pracovní složku TEMP. Nepotřebé soubory z této složky se po použítí nemusí vždy odebrat a může vzniknout situace, kdy nelze vytvořit nový pracovní soubor, protože je jeho název již použit nebo se chybně zdědí jeho práva.
V takovém případě je vhodné vyčistit pracovní složku TEMP:
-
V Průzkumníku souborů otevřete Tento počítač.
-
Klikněte na systémový disk (C:) pravým tlačítkem myši a vyberte volbu Vlastnosti.
-
Na záložce Obecné klikněte na tlačítko Vyčištění disku.
-
Z možností vyberte položku Dočasné soubory. (Vybrat můžete i další položky).
-
Klikněte na tlačítko Vyčistit systémové soubory a potvrďte dialogové okno.
-
Alternativně lze do složky Temp vstoupit pomocí systémové proměnné: %TEMP% (nutno napsat do adresní řádky průzkumníku) a smazat obsah složky.
-
Čištění dočasných souborů lze automatizovat pomocí systémové funkce: Inteligentní úložiště.
Smazání zámků databáze
Může dojít k nekorektnímu ukončení programu, kvůli kterému se neuvolní zámky databáze. Zaznamenané zámky pak zmenožňují práci se souborem i když není aktivně využíván.
-
Jestliže záznam není nikým upravován, požádejte ostatní uživatele, aby program vypnuli nebo alespoň zavřeli účetní jednotku.
-
Otevřete agendu Soubor/Účetní jednotky.
-
Zapamatujte si název Datového souboru (IČFirmy_ROK.mdb)
-
Použijte povel Databáze/Otevřít datovou složku a v ní otevřete složku Data.
-
Najděte v datové složce soubor s názvem dle názvu jednotky a koncovkou *.ldb (IČFirmy_ROK.ldb) soubor má velikost cca 1kB a smažte jej.
-
Jestliže se smazání nepodaří, přistupuje k databázi nějaký uživatel nebo jiný nástroj.
-
Zkuste ukončit všechny přístupy a pokud soubor nezmizí, smažte jej.
-
Proveďte údržbu databáze.
Zastavení synchronizace
Chyba se může zobrazit také v případě, že jsou soubory ze složky Data synchronizovány do jiného úložiště (OneDrive, DropBox, ...), kdy se synchronizují také výše zmíněné *.ldb soubory.
V takovém případě synchronizaci nad složkou Data vypněte, nastavte výjimku nebo nastavte pouze jednosměrnou synchronizaci.