otázka
Chyba #3343 - Neznámý formát databáze.
odpověď
Účetní jednotka obsahuje chybnou strukturu nebo nekorektní data, případně je chybně zavedena v systémové databázi.
Nejprve zkuste provést Údržbu databáze účetní jednotky:
Údržba databáze
V agendě Soubor/Účetní jednotky vyberte levým kliknutím databázi, na které chcete provést údržbu.
Volbou Databáze/Správa databází spustíte Průvodce správou databází.
V sekci Rozsah nechejte Pouze aktuální účetní jednotka, v sekci Operace vyberte Údržba databáze a klikněte na tlačítko Další.
Na druhé straně nechejte vše zatržené a znovu klikněte na Další.
Na třetí straně zkontrolujte název účetní jednotky a pomocí tlačítka Další spusťte údržbu databáze.
-
Je pravděpodobné, že se v průběhu údržby zobrazí dialogové okno pro Zotavení databáze, to je nutné potvrdit.
Po provedení údržby dokončete průvodce.
Pokud Zotavení neproběhne úspěšně, spusťte Údržbu databáze ještě jednou. Jak spustit údržbu databáze zjistíte také z videonávodu zde: Kdy, jak a proč provádět údržbu databáze?
Oprava databáze technickou podporou
V případě, že výše zmíněné kroky nepomohou, lze databázi zaslat k analýze a případné opravě, odeslání databáze proveďte takto:
-
V POHODĚ si zobrazte seznam účetních jednotek povelem Soubor/Účetní jednotky.
-
Ve sloupci Datový soubor najděte název souboru, jak je uložen na disku, ten si zapamatujte (např. 12345678_2023.mdb).
-
Nyní použijte volbu Databáze/Otevřít datovou složku.
-
V otevřeném průzkumníku otevřete složku Data a v ní najděte soubor s daným názvem.
-
Klikněte na soubor pravým tlačítkem myši a použijte volbu Odeslat->Komprimovaná složka (metoda ZIP).
-
Zkontrolujte velikost souboru, pokud má velikost cca 10kB, pak je databáze poškozená a neobsahuje žádná data, která by šlo obnovit.
-
Zazipovaný soubor odešlete přes Servisní schránku na webu https://stormware.cz/schranka
Načtení zálohy účetní jednotky
Jestliže žádný z předchozích kroků nepomůže, bude nutné načíst zálohu účetní jednotky, postup naleznte ve FAQ - Načtení zálohy účetní jednotky do programu POHODA.