otázka
Jak mám nastavit připojení k SMTP serveru, aby šlo odesílat emaily z POHODY?
odpověď
V agendě NASTAVENÍ/UŽIVATELSKÉ NASTAVENÍ v sekci Email nejprve vyberte správný uživatelský profil v tabulce ve spodní polovině okna (@ je zkratka uživatele Admin).
V poli způsob odeslání vyberte SMTP, zobrazí se formulář nastavení připojení k SMTP serveru.
Do pole Email zadejte emailovou adresu, ze které budou zprávy odesílány.
Od verze POHODA Květen 2021 lze zapsat také jméno, a to v případě, že e-mail následně uvedete v ostrých závorkách (např.: Jan Novák <info@novak.cz>).
Pole SMTP, port je rozděleno do dvou částí:
Vlevo zadejte adresu SMTP serveru, většinou je uvedena ve tvaru: smtp.domena.xy, lze použít i IP adresu.
Vpravo zadejte port, na kterém má komunikace probíhat.
Použitý port se standardně (existují i výjimky) váže ke zvolenému Zabezpečení komunikace takto:
-
Bez zabezpečení - port 25 nebo 2525 - komunikace není zabezpečena, používá se většinou v rámci interní sítě, která je chráněna proti volnému přístupu z internetu. Takový server pak většinou nevyžaduje přihlášení (autentizaci).
-
SSL - port 465 - komunikace je ve většině případů podmíněna přihlášením, zpráva je šifrována pomocí protokolů SSL.
Jde o základní a již zastaralý typ šifrování, navzdory stáří protokolu je hojně používán veřejně přístupnými emailovými servery.
-
TLS - port 587 - tento typ zabezpečení vždy vyžaduje autentizaci, jedná se o nejbezpečnější možné zabezpečení, jelikož je šifrování nadále vyvíjeno.
Pokud server vyžaduje přihlášení, označte volbu SMTP server vyžaduje autentizaci, to zpřístupní další dvě pole:
Do pole Jméno zadejte Přihlašovací jméno, veřejné emailové servery většinou používají jako přihlašovací jméno email uživatele, ale není to pravidlo.
Do pole Heslo zadejte Heslo uživatele, u veřejných serverů je většinou shodné s heslem do emailové schránky.
-
Jestliže používáte veřejně dostupný emailový server, najdete potřebné údaje v nápovědě nebo kontaktujte provozovatele.
-
Vlastní SMTP server poskytují také někteří poskytovatelé internetového připojení.
-
V případě firemního řešení (privátní SMTP server) kontaktujte svého IT správce.
Některé emailové servery používají vyšší úrověň zabezpečení, např. OAuth 2.0, proto u nich nastavení SMTP nemusí fungovat.
Pokud používáte služby Google (Gmail, Google Workspace), použijte možnost Gmail.
Jestliže používáte služby Microsoft (Outlook.com, Office 365), použijte možnost Microsoft Outlook.