otázka
Při odeslání emailu se nedoplňuje adresa příjemce, jak ji nastavit?
odpověď
Při odeslání dokladové sestavy (např. Faktura) je do pole Komu standardně vložen email z Fakturační adresy uvedené na dokladu (pokud existuje).
V určitých případech k doplnění adresy nedojde, proto je vhodné do Výchozí šablony e-mailu nastavit proměnnou, která e-mail doplní vždy.
-
Otevřete agendu Nastavení / Uživatelské nastavení.
-
Vyberte v seznamu dole Profil uživatele, kterému chcete šablonu upravit.
-
V menu vlevo vyberte sekci E-mail.
-
Klikněte na tlačítko Nastavit v části Výchozí vzhled zprávy.
-
Klikněte do pole Komu (Kopie nebo Skrytá), podle toho, kam chcete proměnnou vložit.
-
Klikněte na volbu Vložit proměnnou (vpravo nahoře).
-
Vyberte proměnnou:
-
<Email dokladu> - e-mail z Fakturační adresy na dokladu nebo E-mail v agendě Personalistika.
-
<Email dokladu2> - e-mail z Dodací adresy na dokladu nebo Soukromý e-mail v agendě Personalistika.
-
Tlačítkem OK (vlevo) potvrďte šablonu a Uložte záznam (Ctrl+Enter) v Uživatelském nastavení.

-
Automatické vložení e-mailu funguje pouze pro Dokladové sestavy (bílá ikonka sestavy ve stromu).
Proměnná reaguje také na volby:
-
PDF -> Odeslat vše z položek e-mailem - některá podání např. ELDP
-
PDF -> Odeslat PDF e-mailem dle odběratele - sestavy Upomínky v prodlení a Inventarizace u Pohledávek.

-
Soupiskové sestavy (žlutá ikonka) nemohou e-mail automaticky vložit, protože se jedná o údaje z více dokladů, takže obsah proměnné nemusí být jednoznačný.
-
Nastavení je nutné provést u každého uživatelského profilu, do následujících období se poté přenáší.
-
Stejným způsobem lze vkládat proměnné do šablon e-mailů.