Otázky a odpovědi pro ekonomický systém POHODA



otázka

Kód nejde spustit, protože se nenašel soubor mfc140.dll.

odpověď

Chybové hlášení značí, že program nemůže nalézt soubor mfc140.dll, který potřebuje ke svému běhu v systémové složce:

  • %windir%\system32\ pro 32bit systém Windows
  • %windir%\sysWOW64\ pro 64 bit systém Windows
  • Pokud soubor existuje, pak není zaregistrován nebo k němu program nemá přístup.

Soubor je součástí aplikace Visual C++, opravu lze provést několika způsoby:

1) Obnovení aplikace Visual C++ 2017 Redistributable

  1. V ovládacím panelu Aplikace a funkce (Start->Nastavení->Aplikace; ve starších OS Programy a funkce) najděte program: Microsoft Visual C++ 2017 Redistributable (x86) nebo 
    Microsoft Visual C++ 2015 - 2022 Redistributable (x86)
  2. Klikněte na tlačítko Upravit (ve starších OS pravým tlačítkem a Změnit).
  3. Klikněte na tlačítko Opravit, což vyvolá opravu aplikace.

2) Instalace aplikace Visual C++ 2017 Redistributable

Jestliže aplikace není nainstalovaná, z internetu nebo jiného média nainstalujte aplikaci znovu.

3) Přeinstalace programu POHODA

Instalace Visual C++ 2017 je součástí instalátoru Programu POHODA, přeinstalací většinou dojde k obnovení, ale záleží na stupni poškození.

4) Získání souboru z jiného PC a registrace knihovny

Pokud soubor ve složce existuje, ale nelze jej použít, lze jej zkopírovat z jiného PC a nahrát jej do složky ručně.
Zde je nutné dodržet stejnou verzi jako je nainstalovaná.

V příkazovém řádku spuštěném jako Správce proveďte registraci knihovny,

Pro 32bit systém Windows (x86):

regsvr32 C:\Windows\system32\mfc140.dll

Pro 64bit systém Windows (x64):

regsvr32 C:\Windows\sysWOW64\mfc140.dll

5) Oprava systému Windows

Pokud předchozí kroky selžou, spusťte opravu systému v příkazovém řádku spuštěném jako správce povelem:

sfc /scannow

  • Jestliže ani po opravě systému nelze program spustit, je pravděpodobně poškozený systém Windows a bude nutné použít bod obnovy nebo provést čistou instalaci Windows.
  • V takovém případě proveďte nejprve kompletní zálohu všech dat.
Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím