Odemkněte potenciál systému POHODA

Otázky a odpovědi pro ekonomický systém POHODA



otázka

Po aktualizaci na verzi POHODA Květen 2024 nelze zobrazit upravené sestavy v agendě Servis. Jak sestavy opět zprovoznit?

odpověď

Od verze 13700 došlo k zapracování funkce, kdy lze na dokladových sestavách zobrazovat Položky složených zásob.
To vyžadovalo změnu datových podkladů generovaných Pohodou, které nemusí být kompatibilní s původními sestavami.
Dříve vytvořené sestavy tak nemusí fungovat a hlásí chybu:

 

Nejprve je nutné zjistit, zda sestava používá vlastní datový podklad:

  1. Otevřete agendu Sklady/Servis a vyvolete okno Tiskové sestavy.
  2. Ve stromu sestav klikněte na požadovanou tiskovou sestavu pravým tlačítkem myši a vyberte povel Vlastnosti sestavy.
  3. V okně Vlastnosti sestavy zjistěte Název souboru a Typ sestavy.

Typ sestavy: Uživatelská náhrada originálu

Pokud se jedná o uživatelskou náhradu originálu, je sestava umístěna v Datové složce programu ve složce Tisk\Edit.

Typ sestavy: Uživatelská sestava

Uživatelské sestavy jsou umístěny v Datové složce programu ve složce Tisk\Copy.

  1. V agendě Soubor/Účetní jednotky použijte povel Databáze/Otevřít datovou složku, dále složku Tisk a složku Edit nebo Copy dle typu sestavy.
  2. Ve složce najděte soubor(y) s názvem uvedeným v poli Název souboru.
  • Jestliže existuje pouze soubor s koncovkou *.rph, sestava nemá vlastní datový podklad.
  • Pokud existují soubory *.rph a *.dat, sestava používá vlastní datový podklad.

Soubor *.dat neexistuje

Do složky bude nutné přidat *.dat soubor, který umožní načtení dat z databáze, soubor je k dispozici zde.

Stažený soubor *.zip je nutné rozbalit a vzniklý soubor *.dat přejmenovat tak, aby měl stejný název jako *.rph soubor.

  • V sestavě nebude možné používat novou funkci seskupování složených zásob.

Pokud i přesto nejde sestavu zobrazit, kontaktujte prosím technikou podporu na tel. 567 117 711 nebo emailem na servis@stormware.cz

Vlastní *.dat soubor

Sestavy s vlastním *.dat souborem v nové verzi fungují správně, v případě, že zobrazují chybu, kontaktujte prosím technickou podporu.

Pomohla Vám tato odpověď?   Ano Ne Nevím